• gutegirl

Drömde om två korpar....

Finns det någon som kan lite om drömmar?
    Inatt drömde jag att två korpar flög över min säng, jag drömde att jag vaknade och kände deras vingslag i luften, och de cirklade över mig och min bebis i sängen. De "pratade med varandra" och tittade på mig, jag halvskrek liksom "Ååååh bort, bort...!" Sedan flög de ett sista varv så nära att jag kände vingslagen mot pannan. Sedan flög de ut genom sovrumsdörren.
    Vad betyder detta?

........aint nobody dope as me, I´m just so fresh and clean.......
  • Svar på tråden Drömde om två korpar....
  • Wermlanspojk

Du kanske bakade in en besökande fluga eller liknande i drömmen.

Jag brukar drömma om kaffe när tjejen är uppe före mig och brygger en kanna

• gutegirl

Nej jag har inga flugor hemma.

• zucca

Jag har en bok som är helt suvverän när det kommer till att tyda djur och vad dom betyder... Oavsett om man drömmer om dom eller om man stöter på ett djur som beter sig underligt mot en..
    Boken heter Djurens språk och är skriven av Solöga...
    Så här står det om Korpen...

Var i din fulla andliga kraft och gränser upphör att existera.
    Din gåva är att ge till världen.
    Gåvan innebär att du kan ge precis vad du önskar till världen, världen kommer att ta emot din gåva med öppna armar, antingen din gåva är andlig,musik,poesi.etc

Alltså Tro på dig själ och det du har att erbjuda... Våga släppa dig själv fri... Och lita på att människor runt omkring dig tycker om dig och dina "gåvor" för den du är... Lås inte in dig i dig själv...
    Kram Zucca

• gutegirl

Tack Zucca! Finns det några mer? Det där med att man vill att de ska försvinna, att man liksom drömmer att man sover och vaknar?

• gutegirl

Korpen kanske är mitt totem? Vill lära mig mer om detta! Tack Siamesen!

• Wermlanspojk

"Nej jag har inga flugor hemma."

Du kanske har något annat flygfä. Vore ganska förvånande annars...

• zucca

Hmmm... Det finns många möjligheter...
    Men hade det varit ditt totem så hade du instinktivt inte velat att dom skulle flyga iväg...
    Men fåglar i sig representerar frihet... Korpen är väldigt mytomspunnen... den ser det inte andra ser och den kan försetälla sig vara nått annat än den är... Den är juh väldigt duktigt på att härma ljud. Jag tror att korpen i din dröm handlar om en inre rädsla för nått som du inte rikgit vill komma i kontakt med...(därför föser du iväg den/dom) Som sagt... Jag tror att du kan se mer och känner av saker mer än du vill erkänna för dig själv... Antagligen för att du kan känna lite rädsla inför det övernaturliga..(då korpen har mycket med det och göra) Speciellt eftersom du har barn... Du vill juh skydda ditt barn från allt du inte kan hantera...(är jag helt ute och cyklar...) Tänkte på att du nämnde barnet i din beskrivning...Bara ännu en teori...

Korpen visar sig alltid för mig då något av det andliga är på väg att inträffa... Då vet jag att jag ska få vara med om något speciellt...

• gutegirl

Zucca, jag drömde om en fågel igen, natten mot i går. Vad tusan är detta? Nu var det en målad fågel på en bakelse, en sjöfågel, typ mås eller nåt. Jag stod på stranden på gotland och höll i bakelsen, samtidigt som det skränade i luften av fåglar... Blir nästan lite rädd!

• zucca

Jag tror absolut inte att du behöver vara rädd... Drömmar handlar "nästan" alltid om en själv i alla fall till 99,9% och det kroppen behöver ta i tu med... Vatten (vattenfågel) skulle jag tyda ännu mer att du måste hitta ett sätt att släppa dina känslor fria... Oavsett vad det är du känner... Du måste sätta dig själv fri...Försök att foccusera på dina känslor och börja göra sådan som du mår bra utav... Sånt som får dig att bara må gott... Sen om det handlar om att läsa,måla,sjunga,träna, prommenera ja vad som helst som får dig att må bra och känna dig trygg och lugn...Kan hända att du får en liten ledsen period oxå om det är sådana känslor som måste ut... Men låt allt bara komma. Så kommer du att se att fåglarna från dina drömmar med största sannorlikhet kommer att försvinna...Får en stark känsla utav att du behöver komma ikontakt med dig själv. Att du nångstans glömt bort dig själv och vem du innerst inne är? Brukar lätt kunna bli så när man har barn eftersom dom alltid kommer först... Men det är jätte viktigt att du hittar dig själv... Det förklarar även varför du motade bort korpen för att skydda dit barn i drömmen... Du vill sätta ditt/dina barn först så då motar du bort fågeln som säger att du ska ta hand om dig själv oxå. Kram Zucca

• gutegirl

Tack Zucca!

• ingen och inget

Två korpar hade Oden Allfadern, Hugin och Muning. Dessa flög till mellan världarna och spejade åt Oden. Var lugn, du och ditt barn är vakade över.

• LyckligaLina

Ofta så är själva drömmen bara symbolik för ens inre tankar, känslor. Medvetna som omedvetna. Kan dina drömmar handla om din modersinstinkt att skydda ditt barn/rädsla att inte räcka till, finnas där om det händer barnet ngt? Skydda från fara..

Svar på tråden Drömde om två korpar....