När börjar kastanjer säljas i affär?
Älskar dom & är sååå sugen på äta massvis
Älskar dom & är sååå sugen på äta massvis
Åh så bra att jag hittade just dig! Har alltid undrat vad man gör med de där kastanjerna. Kan du berätta?
Du rostar dom i ungen om det heter så hehe man har de i ungen iallafall..sen så sticker man hål i de innan lr gör ett lite snitt me kniv i dom ,,mmmmm såååååå gooott..har ringt som en galning till willys,coop,ica ingen har de
Föresten man äter dom hehehehehe,,blir som snacks kanske lr nått liknande ,,du bara måste testa
Ok. Vilket gradantal? Hur länge ska de vara inne? Äter man dem bara rätt upp och ner som popcorn och liknande?
Kan man göra hål i dem innan? De är ju rätt hårda....
Jag har alltid undrar hur det smakar...
Ska nog prova det..
När dom kommer till affären vill säga
Det är jättegott vet inte hur man gör och det är inte samma sorts kastanjer som ramlar från träden i parker. Vet inte var man köper dem tyvärr.
Glömmer aldrig när jag bodde i Paris och det fram på hösten brukade stå försäljare på gatan och rosta kastanjer som de sålde. Det luktade såååå fantastiskt gott!!!
Så jag köpte så klart för att prova. Men jag tyckte INTE de var goda ! Det kändes som om man fick munnen full av sågspån när man började tugga, och jag tyckte att de smakade likadant också
.
Nåja, det var OT det !
Lite OT till då!!! vad många gör fel när dom äter kastanjer är att man äter den gula hinnan innanför skalet och den smakar väldigt beskt...
Har sett kastanjer i affären nu där jag bor (Stockholm) men de är fruktansvärt dyra...tror de tog 99kronor/kilot. Vanligtvis brukar de kosta ungefär hälften. Jag håller dock med att det är jättegott! Perfekt en kylig höstdag.
Diddy- usch vad avis jag blir, ät några för mig med
Diddy: Oj vilken snäll och omtänksam gubbe du har. Smaklig måltid!