• Anonym

Ringer banken till arbetsgivaren?

Jag och min man ska ta ett bolån hos en bank och det enda de ville ha var en kopia på en lönespecifikation. Nu undrar jag bara om de ringer till arbetsgivaren och dubbelkollar?
    (Jag vill nämligen inte att de ska få reda på att vi vill flytta till en annan stad och därmed kanske lämna våra nuvarande arbetsgivare.)

• Svar på tråden Ringer banken till arbetsgivaren?
  • Jessie fundersam

Inte gjorde de det på vår bank när vi sökte lånelöfte. Kanske är olika från bank till bank?

• Anonym

Puh, då behöver jag kanske inte oroa mig? Vilken bank har ni?

• Kottebrud

Det gjorde inte dem för oss heller.
    Vi har Handelsbanken

• Eliva

Jag tror det är olika inte bara från bank till bank utan t.om tjänsteman till tjänsteman. Har haft två helt olika tillvägagångssätt när jag sökt lån - på samma bank!

• Jessie fundersam

Föreningssparbanken hade vi då, har nyss bytt till annan bank.

• jacklin

det gjorde de inte när brorsan sökte om bolån och då hade han inte fått fast jobb ännu. föreningssparbanken har han.

Det gjorde de inte på oss heller när vi fick ett mindre lån för att löna in skulder och köpa en ny bil. Då hade min sambo bara tillfälligt arbete och jag hade inget, för jag var mamma ledig

• Anonym

Usch, jag är jätteorolig att de ska ringa till arbetsgivaren, kanske bara för att kontrollera att uppgifterna stämmer, men jag vill ju inte att de ska få reda på det.

Svar på tråden Ringer banken till arbetsgivaren?