• Ladyn

Hjälp! Paniiik! Glögg???

Åh....Nu blev jag riktigt orolig! Är sååå överlycklig över att det äntligen har kommit ut Julskinka (helgskinka)! Har smaskat på den i flera dagar nu . Kom då att tänka att, ååå vad gott det ska bli m glöggen sen...Men hjälp, får jag dricka glögg nu i mitt tjocka tillstånd?? Borde inte typ Blossas lättglögg gå bra...? Någon som vet? Har ju längtat sedan i våras på all julmat med tillbehör

• Svar på tråden Hjälp! Paniiik! Glögg???
  • Scraptroll

Nej tyvärr så innehåller Blossas lättglögg strax över 2% alkohol(2,2%?) o man bör ju därför inte dricka den när man är gravid då all alkohol kan skada fostret/barnet. Däremot ska det ju finnas typ saftglögg men vet inte om jag nånsin smakat det o om det är gott...kanske nån annan som vet?

• Scraptroll

förresten glömde fråga vart du fått tag på helgskinkan nånstans??? jag har letat o letat men inte hittat någon:(

• pilatespower

Ja'vet!!!!!
    Så jobbigt, att när jag äntligen är tillbaka i sverige, så kan jag inte få dricka glögg.
    Har hållit på i flera år med saftglögg (det enda som fanns att köpa på IKEA, där man kan köpa lite svenska matprodukter), försökt att spetsa den, utan större lycka. I år får det väl bli saftglögg igen.

• Gudagåva

What´s the problem? sprit har väl inget med jul och göra?! Skoja bara.
    Jag får halsbränna av clementiner. Halsbränna av pepparkakor. Säkerligen skulle jag få halsbränna av glögg. Vad är det förresten för fel med saftglögg?? Det luktar och smakar jul ju?! Man slipper den brinnande känslan i bröstet. GOD JUL!
    Får man äta helgskinka???
    DET skulle jag tycka var kul att kompletera min kost med.

• Engla

Va glad jag nu blev. Alkoholfri glögg på Systembolaget! Borde smaka bättre än saftglögg.
    Är ett riktigt julfreak och börjar planera allt som har med julen direkt första höstlövet faller. Skönt att inte behöva rata julglöggen nu när det är lite annat som man får hålla sig ifrån. Tack Tack.

• tekla

Dricker man inte mer än en liten glöggmugg är ju 2% inte värre än en mogen frukt eller mjölk i riklig mängd...

• RulleBulle

Tur man gillar saftglögg....annars kan man väl koka lättglöggen, då bör väl %en försvinna. Ha en trevlig söndagkväll!

• Sweetie

Det är visst helt ok att dricka Blossas lättglögg!!!

Kokar man upp den lite lätt så kokas den lilla alkoholen som är i bort ju...

Vi ska fuska med lite glögg ikväll minsann... Med gott samvete...

Kramizz
    SWeetie

Svar på tråden Hjälp! Paniiik! Glögg???