Jag har en mixer, men inga recept...
Har mixer, men vad ska jag göra för mat? Till vuxna alltså . Någon som har några bra och goda recept?
Har mixer, men vad ska jag göra för mat? Till vuxna alltså . Någon som har några bra och goda recept?
Det som är perfekt i mixer är köttbullar/biffar.
Ha i ägg, vitt bröd utan kanter, lök, vitlök, mjölk, salt och peppar. (+ ev andra kryddor)
Du behöver inte ens göra i småbitar. Mixa, låt vila 1 minut, i med köttfärsen, mixa till allt är blandat, vila i 5 minuter. Stek!
Mmmmm!
Eller varför inte soppor!
Mmmm!
Gör någon god soppa som du gillar, smidigt och bekvämt.
Annars är det perfekt för kakdegar.
Glömde tillägga att sallad är perfekt att göra med mixer.
Pizzasallad, råkostsallad, riva morötter mm.
Koka broccoli och blomkål, mixa och späd ut med buljong och creme fraiche plus kryddor!!
Min favvosoppa!
Kan man riva morötter i mixen?? Vi har en matberedare och till den har vi sånt rivjärn, men till mixern??
smoothie....vaniljyogourt, banan,frysta jordgubbar och lite mjölk....mixa...klart...mmmmm
Milkshake!
Mmmm!
Det beror ju på vad du menar med mixer....och vilka delar du har till.
Har du en sån där med bara en kanna och knivar i botten....då går det nog bara att göra soppa och mjölkskak och liknande.
Har du fler tillbehör så kan du göra biff och sallad och liknande.
Jag har en mixer med skål och kniv i botten, men sen har vi en matberedare med skål och maskin där man kan göra flera olika saker.
Majssoppa är en av mina favoriter. Koka några skivade potatisar i vatten med 1 tsk indisk currypasta (eller i brist på det, sambal oelek och buljontärning). När potatisen är mjuk tillsätter du en massa gul curry och några dl fryst majs. Låt puttra i 5 min, mixa sedan hela rasket. Runda av med creme fraiche och salta och peppra. Servera med bröd och ev. lite färsk koriander i soppan. Enkelt och värmer gott i höstrusket!