• penkan

Mögel på kläder???

Jag var klantig och la i en av Felicias bodys i tvättkorgen när den var lite blöt på ett ställe. Nu när jag skulle tvätta så hade den möglat
    Jag hade på "ta bort" men det gick inte bort.

Snälla är det nån som har nått tipps på hur jag får bort det???

• Svar på tråden Mögel på kläder???
  • bumbi wilmas mamma

Jag har råkat göra samma sak med en av Wilmas tröjor. NU har jag redan kastat den,men det vore intressant och se om det finns några knep att få bort mögelfläckar med!?! (så jag puffar upp lite!)

• Åttan

Lägg kläderna i filmjölk någon timme.
    Sedan tvättar ni som vanligt.
    Det fungerar. Det sura dödar svamparna.

Lycka till.

• Tin o Trolls mamma

Jag har hört att man kan ha på filmjölk och låta verka ett tag, men jag vet inte hur länge eller om det hjälper..

Ekorren.

• Västeråstjej

Ja, eller så kan man använda det där medlet som är nytt nu... Är i en cerise bruk och ska ta bort fläckar. Ja det gör det om man tar en skopa sånt när man tvättar. Oftast iallafall.

• bumbi wilmas mamma

ahhh synd att jag inte visste det innan jag kastade tröjan

• Fjäril

Vanish menar du? det hjälper inte mot mögelfläckar, har provat

• Tin o Trolls mamma

Oups, Åttan hann precis före, men då är vi ju två som hört talas om filmjölk!

Ekorren igen.

• penkan

Tack tjejjer!!!

Ska prova filmjölk imorron!!!

• penkan

Tack tjejjer!!!

Ska prova filmjölk imorron!!!

• Helene OSV

Funkar det med filmjölk även om kläderna har tvättats och legat ett bra tag i en låda i väntan på nån bra "mögelkur"??

• penkan

Hmmmm nu har jag provat men det försvann inte det fick ligga ungefär 2-3 timmar. Ska det ligga längre?? Kanske funkare det inte när det varit tvättat en gång??

Åååå vill ju såå gärna få bort det!!

• Champagne

Jag har hört att ättika ska fungera.. har dock inte provat det själv! Men mamma lyckades få bort mögel (jag hade glömt en clementin på en duk och sen började den mögla). Har för mig att hon bara hällde på ättika och lät den ligga ett tag och sen tvättade som vanligt.

• Tin o Trolls mamma

Hittade en sida på nätet.. Sök på "filmjölk mot mögelfläckar" eller nåt sånt. Där fick jag i alla fall flera träffar där det stod att man ska låta plagget ligga i filmjölk ETT dygn innan man tvättar.. Tips kanske?

Ekorren.

• penkan

Ååå ok då ska jag prova filmjölken ett dygn....funkar inte det så provar jag ättika istället.

Tack igen!!!!

• Tin o Trolls mamma

Vassego.. Om nu inte filmjölken hinner börja mögla på ett dygn!

Ekorren.

Svar på tråden Mögel på kläder???