• Anonym (H R)

Butikschefer, hur mycket lön?

Som rubriken lyder, hur mycket kan jag begära i lön att jobba som butikschef.. Högskoleutbildat + 4 års arbetserfarenhet av ledning.

Vad tror ni? och vad tjänar ni andra..

• Svar på tråden Butikschefer, hur mycket lön?
  • Anonym (H R)

halåå, inga alls??

• Anonym (anonymt)

Min man tjänar just nu 57 000 kronor innan skatt.
    Ut får han ungefär 30 000 kronor,mer eller mindre.Och där bjuds på dyra prylar ibland och dyra gåvor ibland,och endel utlands resor och nöjen.

Han har varit chef på många olika företag och butiker.Allt från 50.000-60.000 kronor före skatt.
    Sen vet jag att vissa får 40.000 kronor med.Är väldigt olika,beror ochså på kompentensen och hur eftertraktad man är.Och eventuella kontakter.

• Anonym (H R)

Oj, ja det var mycket! Har inga kontakter i sthlm, kommer å flytta dit från Finland. Ska på intervju till en tjänst som butiks chef på en större mat affär!

• Vickan I

OJ ja, dem jag känner som jobbar som butikschefer (klädbranchen) har absolut inga sådana löner men det skiljer väl.....De ligger på typ 25-30 tusen, innan skatt!

• Anonym

Min man är butikschef (matbutik) och han tjänar 28 tusen innan skatt

• Anonym (H R)

precis, det låter mera normalt! Anonym- vad har din man för utbildning och hur länge har han jobbat?

• Anonym (H R)

puffar lite...

• Anonym (ica)

min mamma å hennes man har köpt en ica affär och dom tjänar inte så fett

• Anonym (H R)

Ah, de äger en.. ja tänkte nog mera på en som är anställd... Tack iaf!

• Anonym (Fd BC)

Hej!

Jag tjänade 23000 kr som butikschef för en mataffär. Jag hade då ingen utbildning. Men lönen varierar nog beroende på hur stor affären är.
    Tycker att du ska begära en högre lön än du tänkt från början, för att sedan kunna gå ner lite vid en ev. förhandling.

Lycka till!

• Anonym (ica)

Ja han är ju chef över dom

• Anonym (A)

Inom min branch ligger lönen runt ca 30.000..
    Många gånger tillkommer bonus och provision..
    En hel del leverantörsgåvor tillkommer också..

• Anonym (Ny BC)

Jag tjänar 23000 kr/månad plus att jag har 6 veckors semester & fri mobil. Är inte nöjd - men saknar branscherfarenhet. Skall omförhandla i april! Då skall jag kräva 28000 kr!

Svar på tråden Butikschefer, hur mycket lön?