Tryck över bröstet och hjärtklappning i flera dagar
Jag har varit extremt pressad under de senaste tre åren. Det handlar inte om jobb utan personliga tragedier som avlöst varandra. Jag kan inte riktigt vila eftersom jag är ensam med ett litet barn så jag måste bita ihop. Jag har så mycket ilska inom mig som jag inte kan ta ut på dem som förtjänar det, den ena är död, den andra för farlig.
De senaste dagarna har jag känt ett tryck över bröstet, i mitten, som inte riktigt släpper, lite som kramp, det känns stickande eller strålande, svårt att förklara. Jag har också haft hjärtklappning till och från i drygt en vecka. Jag antar att det är något ångestsymtom? För inte kan det vara farligt? Jag är bara 35 och har, vad jag vet, inga hjärt och kärlsjukdomar i släkten, i alla fall inte nära släktingar.
Det är klart att jag måste kolla upp det om det fortsätter. Fast jag är redan sjukskriven men avskrev ärendet själv eftersom jag är utförsäkrad, p.g.a. ett glapp som inte orsakades av mig, så jag får ingen ersättning. Just nu är jag arbetslös så jag jobbar inte men är pressad ekonomiskt och orolig för att inte få jobb.
Någon som har känt likadant? Känns fånigt att ringa sjukvårdsupplysningen även om jag börjar bli fundersam.