• Anonym

Tryck över bröstet och hjärtklappning i flera dagar

Jag har varit extremt pressad under de senaste tre åren. Det handlar inte om jobb utan personliga tragedier som avlöst varandra. Jag kan inte riktigt vila eftersom jag är ensam med ett litet barn så jag måste bita ihop. Jag har så mycket ilska inom mig som jag inte kan ta ut på dem som förtjänar det, den ena är död, den andra för farlig.
    De senaste dagarna har jag känt ett tryck över bröstet, i mitten, som inte riktigt släpper, lite som kramp, det känns stickande eller strålande, svårt att förklara. Jag har också haft hjärtklappning till och från i drygt en vecka. Jag antar att det är något ångestsymtom? För inte kan det vara farligt? Jag är bara 35 och har, vad jag vet, inga hjärt och kärlsjukdomar i släkten, i alla fall inte nära släktingar.
    Det är klart att jag måste kolla upp det om det fortsätter. Fast jag är redan sjukskriven men avskrev ärendet själv eftersom jag är utförsäkrad, p.g.a. ett glapp som inte orsakades av mig, så jag får ingen ersättning. Just nu är jag arbetslös så jag jobbar inte men är pressad ekonomiskt och orolig för att inte få jobb.
    Någon som har känt likadant? Känns fånigt att ringa sjukvårdsupplysningen även om jag börjar bli fundersam.

• Svar på tråden Tryck över bröstet och hjärtklappning i flera dagar
  • Anonym (m)

Tycker det låter som om du har panikångest. Eller är stressad. Eller både och. har haft samma problem själv en gång när jag var riktigt stressad under en lång period...

• eisa

Jag tror precis som du att det rör sig om ångest. Jag har haft alla möjliga konstiga "livshotande" symtom i mitt liv, som visat sig vara ångest.

• Anonym (Jag med)

Jag får lika dant när jag är stressad. Doktorn sa att det var stressrelaterat och nu har jag lärt mej att när det blir så så måste jag varva ner och tänka på mej själv.

• Anonym

Tack för svar, (m)! Jag har haft panikångest tidigare så det kan vara början på det (hoppas inte) men för mig startade alltid attackerna med yrsel och andningssvårigheter. Det är vidrigt med PÅ, jag har klarat mig i flera år utan så hoppas verkligen inte att det kommer nu.

• Kamikazee

Låter som ångest. Jag får sådär när jag får panikångestattacker.

• j77

Låter som ångest har haft det för ett tag sedan. Men är bara 29 och hade en hjärtarytmi som dessbättre gick att bota så om det fortsätter så sök hjälp.

• Anonym

Det är nog ångest, jag tror egentligen inte att det är livshotande men har blivit ganska krass sen jag fick barn, tänker praktiskt, vill inte råka ut för något när jag är ensam med barnet.
    (Jag med), jag vill inget hellre än varva ner men jag kan inte, allt ansvar vilar på mig, jag måste ta hand om sonen och dra in pengarna.

• Anonym

j77, min pappa hade hjärtarytmi, för visst är det när man får åka in och stabilisera hjärtrytmen? Han åkte in flera gånger.

• j77

hade ne lite speciell grej inget farligt men det var tröttande och var sjukskriven för att jag inte orkade tillslut(läs efter 2år) men ibörjan kände jag bara som lite hjärtklappning. Blev beh med bränning i hjärtat. Inget livshotande som sagt men obehagligt.

• Anonym

j77, låter jobbigt. Pappa fick samma besked, att det inte var farligt.
    Jag tror att jag blir orolig mest för att jag inte känner igen den här stickande känslan som strålar ut i armarna och för att sonen är så beroende av mig. Men ångest är helt klart det troligaste.

• j77

kan vara magkatarr också sökta akut pg bröstsmärtor pinsammt att få reda på att det var magkatarr. Lite Gaviscon botade det hela.

Svar på tråden Tryck över bröstet och hjärtklappning i flera dagar