• VIXIE

Campa med barn på Öland

Hej! Vet inte vad detta går under,men såg ingen semesterrubrik..
    vi planerar att åka till Öland till sommaren ,ingen av oss har varit där och skulle behöva tips på bra campingplatser då vi gärna tältar Har två flickor på 10 och 5. Väntar tillökningi början på maj men det ska väl inte hindra.
    Vore tacksam föralla tips och ideer.

• Svar på tråden Campa med barn på Öland
  • Firren

Finns en camping som heter Kapelludden! Den ligger precis i kanten av borgholm. Det är mysigt att bara kunna traska in till "stan". Det är jättefint, en fyrstjärnig camping tror jag. De har senaste åren gjort om och har inte varit där på flera år. Men det ska vara jättefräscha uttrymmen och tror att de har en pool nu till och med.

Sedan är det många som öker till Böda. Där ska det också vara fint!

Kolla upp dessa namn!

• CharlotteA

Hej!
    Är från Kalmar så Öland är ju "granne" med mig! En camping som jag VARMT kan rekommendera är Böda Camping. Där finns Ölands finaste sandstrand! Campingen är välskött och det finns fina och fräscha toaletter/duschar. Även en liten ICA-butik, restaurang, bageri, liten klädaffär, godisbutik, gatukök, minigolf, lekområde (m. gungor, sand osv), trampbilsuthyrning mm.
    En annan camping som ligger i närheten av bron (och Ölands djurpark) är Möllstorp. Har inte campat där själv, men vi är där om somrarna och badar. Långgrunt och bra för barn.
    Hoppas att ni kommer att få en underbar semester på Öland, vilket är en underbar ö!

• CharlotteA

Hej igen...håller med föregående..Kapelluddens camping är jättefin också!

Svar på tråden Campa med barn på Öland