• iya

Raggarbrudar och modekunniga, SE HIT! ska på 60-tals fest...

Jag och killen har blivit bjudna på en fest med tema 60-tal. det ska bli skoj, men VAD TAR MAN PÅ SIG? Alltså, killen är gammal raggare, han har sin klädsel klar för sig Men jag? Vad hade man på sig på 60-talet som raggarbrud? Hur sminkade man sig? Hur fixade man håret? Och hur i all världen gör man den klassiska raggarfrillan på en kille? Jag måste liksom fixa den åt honom för han kan inte själv..

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Raggarbrudar och modekunniga, SE HIT! ska på 60-tals fest...
  • lönnemåla

Jackie Kennedy kläder dvs kolla in Malin i Saltkråkan, "bullen" i håret så att det ser högt ut etc.

• qaz

för att få riktig raggar frilla klipper man sig först på särskilt sätt.men lite klet och hårtork kan fixa det hjälpligt om han har tillräckligt med hår.högt uppsatt hästsvans kan en tjej ha,om man inte orkar fixa en bulle där uppe ha ha.prickig vid kjol kan du också ha el stuprörs jeans.kolla gammla bilder vet ja....

• Little Miss Prissy

Rulla upp håret på spolar och sätt ett brett diadem i håret. Kort lite rak klänning är typiskt 60-tal. Gärna OP-modet som är svart och vitt och grafiskt.
    Jackie Kennedy stilen är jättefin med dräkt och stort hår. För att få det stora håret kan man lägga upp håret på stora spolar och tupera järnet. Du kan sminka dig på 60-tals vis med markerade svarta sotiga ögon och ljusrosa läppar, Som Pricilla Presley när hon gifte sig med Elvis. Supernice!!

Mer vet jag inte, om det hade varit 40-50-tals tema skulle jag veta mer för det är min stora passion

Lycka till!!

Svar på tråden Raggarbrudar och modekunniga, SE HIT! ska på 60-tals fest...