Blanda välling och ersättning. Hur?
Jag vill låta Klara smaka på välling.
Hon har tidigare inte varit så intresserad av mat, men nu har det blommat upp ordentligt.
Hon får en portion gröt (smakportion står det på paketet... men det är ju rätt mycket det!) på morgonen och så smakar hon lite puree på eftermiddagen! Innan har allt åkt ut igen men nu smaskar hon med god aptit.
Majs är godats!! Hon sitter och gapar och gapar innan jag henns hunnit ta nytt på skeden. Ser jättekul ut!
I alla fall så skulle jag vilja få henne att äta välling också. Hon går upp alldeles för lite så jag är väldigt mån om att hon får i sig ordentligt med näring och energi.
Har försökt att vi skulle ge henne smakportioner av det på kvällen, typ 10-20 ml... men hon vill inte alls ha! Bara låter det rinna ut igen
Har hört att man kan blanda välling i ersättningen och på det viset vänja de lite.
Men hur blandar man då? Det är ju olika mängd pulver till vatten när man gör ersättning än när man gör välling...?
Nu tar jag 180 ml vatten och 6 skopor ersättning när jag gör en flaska. Kan jag ta typ 180 ml vatten, 5 skopor ersättning och en skopa välling?
En annan tanke jag fick nu... kanske ingen som kan svara på det men då kan jag testa ikväll. Kan det vara att hålet är för stort? Jag har (på mam ultivent) satt på nappen med X som ska vara till välling.. men det kanske rinner för fort då. Kommer det att funka med välling i nappen som det står 3 på?