• Lindusta

Luzernte... nån som blivit hjälpt av det?

Halloj!

Nu är jag inne på sista svängen att få fart på amningen. Tänkte ge det en sista chans och har hört talas om luzernte. Finns det nån här som blivit hjälpt av det? Vill gärna BARA höra positiva historier. För som sagt, det hänger ju mkt på att man ska tro att det hjälper.

• Svar på tråden Luzernte... nån som blivit hjälpt av det?
  • rullgardina75

Hej! Ja jag hade de lite strulit då jag ammade mitt första barn o drack då luzernte o det hjälpte faktiskt. Sen om det verkligen var det eller om det var det att man slappnade av vet jag ju inte, men båda jag och min son blev i alla fall nöjda. Å de e ju de som e huvusaken.

• qaz

hjälpte inte alls mig.men svagdricka gjorde susen.

• Maria C S 75

Jag testade det men märkte ingen skillnad. Det luktar kohage och smakar ko skit;-

• Pirella

Luzernte har jag inte provat, men däremot te på kummin/anis/fänkål. Köp hela frön billigt på kryddavdelningen, mixa med stavmixer eller annan mixer, kör i kaffekvarn eller stöt i mortel. Gör te som får dra länge.
    Funkar!
    Du kan göra en liter eller två på morgonen och sen förvara i kylen under dagen. Bara mikra ett kopp med jämna mellanrum.

Lättöl ska visst också hjälpa till, har jag hört.

• staff

Jag har gjort eget te på kummin fänkål och anis och det fungerade redan efter 24 timmar.

• supersemlan

Jag drack Luzernte i massor och märkte viss skillnad. Jag hade aldrig nog - dottern fick tillägg och jag märkte att hon krävde mindre ersättning när jag drack luzern än innan.

Som sagt, mycket är ju psykologiskt också... Men det hjälpte.

Svar på tråden Luzernte... nån som blivit hjälpt av det?