• solrosblad

Hur vet man om man är låghormonare??

Hur vet man om man är låghormonare egentligen, finns det ngr tecken på att man är det??
    Jag har alltid känt av pms innan mensen. Riktiga pms alltså, sur, gråtig, svullen mage, ofta magkatarr, vissa gånger är jag som en folkilsken hund, ömma bröst går knappt att nudda vid dem.
    Eller har det inget med om man är låg eller hög hormonare vad gäller att testa om man är gravid eller inte. Har passerat bim med 5 dar, men törs inte testa if det inte visar + än, är fö övertygad om att jag är gravid, mår lite tjyvtjockt och har ömma bröst, samt lite små mol ngr gånger om dan, inte som mens värken brukar kännas....

• Svar på tråden Hur vet man om man är låghormonare??
  • solrosblad

*puffar upp igen då*
    Ingen som vet??

• KarinaL

Kan tyvärr inte hjälpa till...Men om du har gått över tiden med 5 dagar och brukar ha regelbunden mens kanske det är läge att testa?

Håller tummarna för en bebis!

Kram, Karina

• solrosblad

ja, kanske ska våga mig på ett test iaf....

• NancyDrew

Vet inte om jag har helt rätt i detta men har läst följande här på FL:

Man vet inte förrän efteråt om man är låghormonare eller ej. Det kan tydligen variera även hos samma person! Ibland bildas hcg snabbt och ibland inte. Testar man positivt först efter BIM (med negativa test innan) så är man nog en låghormonare.

Om mina uppgifter är fel är jag tacksam om någon vill korrigera!

Håller mina tummar för att du får ett positivt besked!

• Mrs Darcy

Här var frågan jag letade efter! Puffar lite för att se om någon annan kanske vet mer? Jag är på BIM + 3 men har testat negativt. BORDE ju inse att det då blir en röd påhälsning snart, men jag är regelbundenheten själv... i alla fall tills jag kom till FL - nu är hela min kropp upp och ned!! *skrattar*

Någon mer som kan skänka ljus över detta???

*puffar som bara den*

• solrosblad

*puffar lite till*

kom igen nu nån vet väl!!!

• Tant Green

Jag har uppfattat det som NancyDrew, att man bara kallar det för låghormonare om man testar positivt sent. Och att det kan variera för samma person om man blir gravid flera gånger. Men jag är alltså inte heller säker.

• Mrs Darcy

Så långt är vi med Sudd och tror ni har rätt! Frågan är bara HUR sent hcg kan komma upp i minsta mängd för att ge utslag??

• kaksmulan

Puffar också! Det här vill jag verkligen ha svar på!

Svar på tråden Hur vet man om man är låghormonare??