• KlurigaE

Konstig känsla/kramp i halsen

Sedan i natt har jag fått ett konstigt symptom som jag aldrig varit med om någon gång tidigare. Vaknade i natt av regelbundna, återkommande smärtor i halsen/matstrupen. Trodde att det berodde på att jag var jättehungrig så jag gick upp o åt men det blev ingen skillnad. Det känns ungefär som om något fastnat i matstrupen fast det kändes hundra gånger mer o gjorde riktigt ont. Nu är själva smärtan borta men trycket o obehaget är kvar som om en jätterap sitter i halsen men aldrig kommer upp, typ.
    Det hjälper inte med Novalucol.
    Någon som hört talas om nåt liknande?!?

• Svar på tråden Konstig känsla/kramp i halsen
  • marlene23

så får jag när jag har halsbränna! det tog lång tid innan jag förstod att det var halsbränna

• KlurigaE

Halsbränna har jag haft i ett par veckors tid innan detta o det känns inte alls likadant. När jag har halsbränna brukar jag ta Novalucol som hjälper.

• marlene23

novalucol hjälpte inte för mig då det inte är samma slags medel som gaviscon.
    prova gaviscon och se om det funkar bättre. det lägger sig som ett lock över syran så att den inte rinner ut
    jag fick den där krampliknande känslan när jag låg ner oftast.. annars var halsbrännan bara vanlig bränna!

• BubbleOfBlue

Har någon kollat så att det inte är sköldkörtlen som har växt? Har iofs ingen aning om dte kan göra ont och kännas så snabbt som över en natt.

• Mjusch

Det kan vara magmunskramp. Det har jag och det känns som kramp lite här och där. I halsen, matstrupen, ryggen... Jag tar Gaviscon och det hjälper oftast.

• marlene23

okej magmunskramp kanske det var då.. strunt samma vad det heter.. gaviscon hjälpte iallafall!

Svar på tråden Konstig känsla/kramp i halsen