• sevgilim

Riskokare?

Någon som har riskokare? Fungerar det bra? Hur rengör man den?

• Svar på tråden Riskokare?
  • Göteborg

Jag har en! Har dock ingen aning om hur man gör med den, men jag ska ringa maken och fråga! Återkommer snart

• K J N

Jag hade en Mazda 323 en gång och den fungerade helt perfekt.

För rengöring använde jag en högtryckstvätt och det funkade fint så länge man inte sprutade direkt på elsystemet eller på lager och liknande.

Om man är mer bekväm så kan man naturligtvis även använda en helt vanlig biltvätt på macken.

• Laire

Jag har en riskokare där bunken är avtagbar, jättelätt att rengöra och vissa rätter kan man laga enbart i kokaren (som risotto)

Även jättebra om man ska hålla mat varm, t ex grytor när man är många (man ställer bara om från kokning till värmehållning) så blir inte maten kall.

Don't pray in my school and I won't think in your church.
  • K J N

Aha...

Ni talar om något slags hushållsredskap..?

Kokar man inte matris i en helt vanlig kastrull, det brukar jag göra.

susning.nu/Riskokare

• helenasthlm

KJN hahaha

Vi har riskokare, super smidigt och bra!! lätt att rengöra också.

Absolut bästa köp!!

• Coop

Vi har en riskokare! tycker inte om den då riset inte smakar lika gott och är torrt.
    Så när jag lagar middagen används en hederlig kastrull och när det är makens tur används riskokaren!

Den främsta anledningen är dock som med det mesta annat, DISKEN. Det mesta går inte in i diskmaskinen, speciellt riskokaren om extra ris har fastnat i "kastrullen" så det måste diskas för hand och gissa vem som får göra det?
    Sedan måste apparaturen få plats någonstans i köket och endast jag verkar ha fötts med förmågan att ställa undan den igen när den har använts!

Bor i Usa och då alla här är pryltokiga är det sådana saker man får i present. Allt skall vara automatiskt, smidigt och specialdesignat för varje enskild uppgift i ett kök.

Behöver jag tillägga att jag inte gillar våran automatiska potatisskalare, poptatiskokare, specialspagetti kastrull, soppkokare, småsoppkokare, friteringsmaskin, automatiska konservöppnare, någon konstig stekpanna man inte har på spisen och alla andra saker jag inte kommer ihåg just nu heller!

• Vem där

Jag har en men jag begriper inte hur man ska göra för det stämmer inte alls med instruktionsboken. Det blir alldeles hårt så jag gav upp för jag kommer inte ihåg mellan gångerna hur jag gjorde.

Svar på tråden Riskokare?