• Anonym (f*n)

Bebis herpes?

Min son, 9 månader har fått munsår. Är det herpes? Är det farligt om han fått herpes?
    Jag och min sambo har bägge herpes, men vi har försökt vara jättenog med att inte pussa på honom när vi har munsår/utbrott.

Vad ska man tänka på nu?

Fan är så besviken och rädd för hans skull.

• Svar på tråden Bebis herpes?
  • Anonym

jag undrar också. Någon som vet?

• SysterHedvig

Det kan vara herpes, svårt att säga. Men om både du och pappan har herpes sedan tidigare är det möjligt att ni smittat sonen. För sonens del vet jag inte hur det är med de receptfria läkemedel som finns på apoteket eller de receptbelagda, med tanke på att han är så liten. Ni kan ju uppsöka en läkare om sonen har mycket besvär och höra efter vilka preparat som kan hjälpa samt få information om huruvida han kommer få mindre besvär i framtiden. Vanligt är ju att det första halvåret är jobbigt och sedan klingar det av.

Men var inte ledsen, 75% av svenska befolkningen bär på viruset i kroppen och de allra flesta vet inte om det.

• lovisag

min äldsta dotter har nyligen haft sitt första utbrott med munherpes, hon hade blåsor i hela munnen, kunde knappt äta lr dricka, fick recept hos doktorn, tror en lälkare måste kolla om det är herpes lr inte

♥ mamma till 2 tjejer födda Juli -04 och Mars -06 ♥
  • Anonym (f*n)

Så det är inget särskilt man behöver tänka på? Jag tvättar händerna på honom ofta, han äter som vanligt och suger på napp så han verkar inte ha ont...

• 1980 längtar

Det kan ju även vara höstblåsor som härjar fritt nu bland barnen!!!

Håller tummarna för er

• Anonym

1980 längtar

Vad är höstblåsor? Ser dom ut som herpesblåsor?

Svar på tråden Bebis herpes?