• Italosvedesi

Hur få tag på ett seriöst medium

Har ibland funderat på att besöka ett medium, men det har aldrig blivit av. Hur ska jag gå till väga för att hitta ett seriöst medium?

• Svar på tråden Hur få tag på ett seriöst medium
  • Sussie77

Keith och Fiona Surtees är duktiga, har själv varit hos dom. Fast det beror på var du bor, dom håller till bl a i Luleå. Du kan besöka dom på www.skogsljuset.com

• Italosvedesi

Hur vet man om ett medium är seriöst eller inte, finns det något man kan gå efter? Jag har hört en del skräck exempel på medium som nte är "äkta" utan bara ger information som kan passa in på vem som helst. Har ni några tips?

• Wermlanspojk

Det finns absolut ingenting som tyder på att det finns äkta medium så svaret är väldigt enkelt.

• slangbella

Du kan väl kika runt på lite fler sidor och se om du får mer tips.
    www.sasser.net/forum
    andlig.se
    Du kanske först ska kolla om du hittar några namn i närheten av där du bor och sen kolla upp "referenser": försök få kontakt med andra som varit hos någon av dessa...

• Sussie77

Hur man vet. Det är när dom kan säga saker som enbart du vet stämmer, eller att dom säger saker som kommer hända. Han jag gick till kunde säga saker som han inte bara kunde hitta på. Han kunde även säga att inom 10 dagar kommer jag få ett jobberbjudande och att inom 6 veckor kommer vi ha hittat ett hus vi skulle köpa. Efter 8 dagar ringde dom om ett jobb och i slutet av 5e veckan hittade vi ett hus där vi även vann budgivningen. Han såg en viss färg som skulle finnas på huset, och guess what, precis den färgen finns på knutarna..och nej, det är inte vitt.

• Troll1
    Sussie77 skrev 2006-10-15 20:50:56 följande:
    Hur man vet. Det är när dom kan säga saker som enbart du vet stämmer, eller att dom säger saker som kommer hända. Han jag gick till kunde säga saker som han inte bara kunde hitta på. Han kunde även säga att inom 10 dagar kommer jag få ett jobberbjudande och att inom 6 veckor kommer vi ha hittat ett hus vi skulle köpa. Efter 8 dagar ringde dom om ett jobb och i slutet av 5e veckan hittade vi ett hus där vi även vann budgivningen. Han såg en viss färg som skulle finnas på huset, och guess what, precis den färgen finns på knutarna..och nej, det är inte vitt.

Sussie77: Vem var du hos då? Vill du inte skriva ut det här så lämna gärna ett meddelande i min inbox om du vill!

Tack...!

• Johan

Wermlandspojk:
    "Det finns absolut ingenting som tyder på att det finns äkta medium så svaret är väldigt enkelt."
    Så är vi där igen med dåligt formulerade meningar, det finns HUR mycket som helst som "tyder" på att det finns medium. Men det finns ännu inga vetenskapliga bevis. Att det ska vara så svårt att förstå skillnaden. Bara en sådan sak som att jag säger att jag har kontakt med andar TYDER på att det finns medium.

• R Franklin

Johan:

"Bara en sådan sak som att jag säger att jag har kontakt med andar TYDER på att det finns medium."

Så om jag säger att jag sett tomten så tyder det på att tomten finns? Nah, behövs än en gång mer än enskilda vittnesmål för att tyda på något sådant.

• Johan

R Franklin:
    Men det tyder ju på det, pekar på det, är en indikation på att det finns (må hända liten) chans att det är sant. Men det är aboslut inget bevis. Är det ingen skeptiker som fattar skillnaden? Eller har jag tolkat ordet tyder fel?

• Johan

oOoJOYoOo:
    Som du gjorde i ditt inlägg? Personligen försöker jag hålle mig till ämnet, men när skeptiker som absolut inte verkar kunna rekommendera ett seriöst medium lägger sig i, så kan jag inte bara vara tyst och låta dem stå oemotsagda som om de förmedlar någon absolut sanning.

Charlotta02:
    Tack för berömmet. Jag lär mig massor genom att diskutera med våra kära skeptiker. Mest av allt så har jag lärt mig tålamod, vilket jag verkligen uppskattar och är tacksam för.

• R Franklin

Johan:

"Men det tyder ju på det, pekar på det, är en indikation på att det finns (må hända liten) chans att det är sant."

Bara för att du säger att något är sant behöver det inte alls tyda på något. Du kan mkt väl säga något utan att mena eller tro på det själv och hur kontrollerar man det? (Som i mitt exempel, jag tror inte alls på tomten men hur skall man skilja det påståendet ifrån ditt?). Det enda rätta är att använda sig av kontrollerade tester men det tycks inte så populärt hos de "troende" av någon anledning, undra varför.

• FlamingRed

Får väl börja med att ursäkta mig att jag lägger mig i... :)

Men för en utomstående låter formuleringen "seriöst medium" lite som ett skämt... Det är ju en motsägelse!

Eller ni kanske menar skillnaden mellan dom som luras, och dom som verkligen har gåvan?

• Johan

R Franklin:
    Det tyder visst på det. Du pratar om att du vill ha vetenskapliga bevis. Väldans skillnad, slå upp det någon stans vet ja.

FlamingRed:
    Välkommen, minns inte att jag sett dig här förut. Definitionen på seriösa medium så att även skeptiker förstår skulle jag vilja sätta till medium som själva tror på vad de gör (oavsett om de verkligen kan ta kontakt med andra sidan eller inte). Och jag tycker inte att du behöver be om ursäkt, det hade väldigt mycket med ämnet att göra tycker jag.

• Troll1
    FlamingRed skrev 2006-10-17 15:33:33 följande:
    Får väl börja med att ursäkta mig att jag lägger mig i... :)Men för en utomstående låter formuleringen "seriöst medium" lite som ett skämt... Det är ju en motsägelse!Eller ni kanske menar skillnaden mellan dom som luras, och dom som verkligen har gåvan?
    Jag skulle förmoda att TS menade så, ja!
  • imp
    kan tråden återgå till sitt ämne utan spekulationer vem ts är o varför personen inte är här mer osv. plus håll er till ämnet o inga ot inlägg // moderator
  • Johan

Vad spelar det för roll om tråden "flummar ut" när TS ändå inte är kvar på FL?

• Troll1
    imp skrev 2006-10-17 22:29:06 följande:
    kan tråden återgå till sitt ämne utan spekulationer vem ts är o varför personen inte är här mer osv. plus håll er till ämnet o inga ot inlägg // moderator
    Kanske du skulle rikta ditt intresse även mot de som provocerar TS och ifrågasätter TS att det skulle finnas seriösa medium - Men icke!
    FlamingRed skrev 2006-10-17 15:33:33 följande:
    Får väl börja med att ursäkta mig att jag lägger mig i... :)Men för en utomstående låter formuleringen "seriöst medium" lite som ett skämt... Det är ju en motsägelse!Eller ni kanske menar skillnaden mellan dom som luras, och dom som verkligen har gåvan?
  • Johan

Väl talat Troll1; Hur vore det att radera DE ämnena för att de är OT?!

• Många glada barn

Sissie77 och TS
    Keith och Fiona bor i blekinge om det kanske är närmare dit?

Svar på tråden Hur få tag på ett seriöst medium