• PetraA72

Ni som blivit gravida, vilade ni jättemkt efter ägginsättning?

Hej!

Jag satte tillbaka ett jättefint befruktat ägg igår. Men nu blir jag orolig, då jag läst på en site (amerikansk) att man ska ligga i sängen, inte böja sig vid midjan, inte duscha varmt etc. Jag har levt på som vanlig ju. Lite stress, lite lyft av min 2,5 åriga dotter etc.

Ni som lyckats - har ni vilat eller levt normalt?

Kram
    Petra

• Svar på tråden Ni som blivit gravida, vilade ni jättemkt efter ägginsättning?
  • Julifru

Jag har levt precis som vanligt!

• PetraA72

Grattis till graviditeten!

Du låg inte å vilade dagarna efter då?

Kram
    Petra

• Julifru

Jag är inte gravid har gjort 2 ivf och 5 fet

• PetraA72

Sorry! Önskar både dig och lycka till

Petra

• PetraA72

Det skulle vara, att jag önskar oss båda lycka till då

• Anne69

Fint att du fått ett så bra embryo tillbaka. Jag tog det lugnt ytterligare en eller två dagar efter ET men tror att det mest hjälpte psyket. Men det finns nog ändå en poäng med att ta det lite lagom de två första veckorna. Du behöver ju inte springa omkring som en galning men inte heller bara ligga på soffan. Försök hitta ett mellanläge så ska det nog gå fint! Lycka till!

• Julifru

Läste nu tråd namnet *ni som blivet gravida*
    Jag va lite snabb att svara

• PetraA72

Julifru - jag var glad att få ett svar, och vi är ju i samma båt, inte där ännu. Men snart hoppas vi - eller hur

Anne69 - Med att ta det lugnt, menar du att du låg i sängen, eller bara att du "softade omkring hemma mest".

Det är ju helg, och jag har softat en del, lyssnat på skön musik och läst tidnignar (och surfat...) Så jag är ju inte ute och springer direkt.

Kram
    Petra

• Fröken N

Jag tog det lugnt första 2 dagarna sedan levt som vanligt med långpromenader, jobb (går och står hela dagarna) men naturligtvis inget vin
    Enligt barnmorskan på SU ska man röra på sig för att öka bldgenomflödet i livmodern vilket gör det lättare för ägget att fästa. Förr sa man åt kvinnorna att ligga ner men det är väldigt många år sedan.
    Stort lycka till
    kram FN

• PetraA72

Fröken N - med ta det lugnt menar du då att du inte stressade/jobbade/tränade och så, eller låg du stilla?

Kram
    Petra

Svar på tråden Ni som blivit gravida, vilade ni jättemkt efter ägginsättning?