• Solsken i blick

lax som legat framme ett tag?

Vågar man äta laxfilé som legat framme ett tag efter den tinat? Tog upp den vid 11 och den låg framme till tre. Då var den lite kall fortfarande. Det är filéer som är vaccumpackade. Kan det skade lilla bebben?

• Svar på tråden lax som legat framme ett tag?
  • solrosblad

Ja,alltså,ät du, det skadar väl inte bebben...

• TorpSara

För du tänkte väl inte äta den rå?

• Solsken i blick

Tack! Jag slängde den för säkerhets skull. Nä, jag tänkte inte äta den rå. Tänkte bara att jag kanske kunde få nån farlig bakterie eller bli matförgiftad.

• solrosblad

Slängde du den?! Hur har du tänkt äta din mat om den inte tinar innan tillagningen? Varför oroar du dig för baskelusker? Lax är nyttigt som attan. Baskelusker finns det överallt så det kan man inte skydda sig ifrån. Fostren klarar sig så länge man inte äter giftig mat, fast då mår man ju inte heller så vidare värst bra själv heller

Ett tips, läs inte allt negativt här på fl. Jag gjorde det förra gången jag var gravid, och jag mådde inte bra alls, oroade mig för allt möjligt konstigt. Jag fick hålla mig till humortrådarna tillslut för min man höll på att bli galen på mitt ältande om maten, och fosterskador och allt annat blaha Lita på dig själv och din instinkt.
    Lycka till med bebisen

• Solsken i blick

Fast jag misstänker att den låg framme för länge tinad. Kanske två timmar i alla fall. Vet inte om den var tillräckligt kall. Men kanske var jag lite väl nojig. Fick missfall i somras, så nu kanske jag tänker lite för mycket...
    Tack!

• solrosblad

ja det förstår jag och jag hoppas inte du tog illa upp när jag skerv som jag gjorde, jag menar absolutinget illa. Om man skulleäta ngt som inte ärokej, typ gammal mat så blir man sjuk och kräks, bebisen klarar sig.
    Hoppas det går bättre den här gången för dig, och läs inte massa negativa trådar, man blir mer påverkad och orolig än man anar
    Lycka till

• Solsken i blick

Solrosblad: Nej, jag tog absolut inte illa upp av vad du skrev. Du svarade ju på min fråga

• solrosblad

Tack
    Må så gott nu och njuuut av lillalivet som växer i dig

Svar på tråden lax som legat framme ett tag?