Röklukt!!!!!!!!!!
Jag skulle behöva få tips på hur man kan få bort röklukt
från t ex köksskåpar,garderober.
Jag skulle behöva få tips på hur man kan få bort röklukt
från t ex köksskåpar,garderober.
det undrar jag med
måla?
Hur mycke luktar det? har nån bott där tidigare och rökt inne? eller? förklara....
annars kan man ställa en skål med ättika i skåpet, då ska lukten försvinna... men är den inpyrd, är det nog säkrast med att måla om....
eller skura ordentligt med starkt rengöringsmedel....kanske klorin.. luktar ju det med, men bättre än gammal rök iallafall...
måla om!
hmmm, jag flyttade in på ett ställe där jag tvingades tvätta allt, fönserkarmar luckor osv..! skrubbade o skrubbade... vattnet som rann blev aldeles brun/gult av all tjära..! Vanligt allrengöringsmedel väldigt överdoserat i förhållande till vattnet...anv jag
men det funkar inte alltid m enbart tvätt kan krävas ommålning/tapetsering oxå..:(
Om det är i skåpen så brukar det funka med skålar med ättika och gurka (vet ej om gurkan gör någon skillnad). Det drar bort lukten jättebra.
En kompis flyttade till en lägenhet som röksanerats och målats om. Tydligen måste man måla med en särskild färg, annars tränger nikotinet igenom igen. Fråga hos en färghandlare om du väljer att måla.
ättika funkar inte och lämnar ättika lukt efter sig länge.. har provat ien inrökt lägenhet
Måste tipsa om Ajax, fönsterputs!! Allt går bort med det!
Hyresvärden har visst lackat om i skåparna.Provat med ättika
men då tar ju allt i skåpen lukt av det.Tror inte att dom innan har rökt,men grannen gör det fast det borde väl inte sätta sig i andras skåpar?
Tips: Om du ska måla om behöver du något som heter stoppgrund som gör att nikotinet med dess mysiga gula färg inte tränger igenom det nya färglagret.