• Amatea

När gå ut efter förkylning?

Om bebis är förkyld, när kan man gå ut i friska luften igen? Hur länge bör barnet vara inne? Jag har för mig att frisk luft alltid är bra medan maken hävdar att det kan späda på det halsonda och hostan. Blir osäker på hur man ska tänka... hur gör ni?

• Svar på tråden När gå ut efter förkylning?
  • Sarah å Leia

Jag går ut så länge hon inte har feber.
    Just nu är hon tyvärr förkyld, men efter varit ute i friska luften två timmar, var hon bättre ett bra tag efteråt, fats nu är det natt och det har slagit på igen

• Majsan70

Det är ingen fara att gå ut med ett förkylt barn. Frisk luft gör nytta. Barnen sitter/ligger ju i vagnen ändå och anstränger sig inte. Och som vanligt tar man ju på dem kläder. Det är stor skillnad på att ta en stilla promenad med ett litet barn och att gå ut o leka vilda lekar med ett lite större barn som är sjukt.

• 0601

Ut och gå med henne/honom! Jag kanske inte hade gått ut om det var många minus grader, men annars är det bara nyttigt med frisk luft, hur kan det vara farligt? Jag tror mer att det är läkande. Speciellt små barn som ligger i vagn. Jag försöker alltid vara ute när min lilla kille har varit förkyld, och det känns som det hjälper mot hostan! Hoppas hon kryar på sig! Lycka till

• Peztis

Pratat med bvc och Vårdguden om det och alla säger att frisk luft är bra, även vid feber.

Jag har varit ute med sonen om han inte har varit jättedålig, har satt honom i vagnen och gått runt i trädgården eller promenad.

• Fred Allmighty

Jag är också för att gå ut med bäbisen när den är förkyld eller lite febrig, hon mår så mycket bättre då. I allafall våran.
    Frisk luft gör alltid gott

Svar på tråden När gå ut efter förkylning?