bäst ränta billån?
hej, tänkte köpa en nyare bil o undrar om ni har tips på vart jag kan hitta billig ränta på lån? Jag kan inte belåna lägenhet eller nåt sånt. Har redan sökt nordeas medlemslån, men ej fått svar.
hej, tänkte köpa en nyare bil o undrar om ni har tips på vart jag kan hitta billig ränta på lån? Jag kan inte belåna lägenhet eller nåt sånt. Har redan sökt nordeas medlemslån, men ej fått svar.
Skulle just tipsa om medlemsbillånen. De har lägsta räntan och ingen uppläggningsavgift. Det brukar bara ta en 3-4 dagar att få svar. Och eftersom du har sökt Nordea, förmodar jag att Suédebanks medlemslån inte skulle gå.
OBS Att medlemsBILlån är billigare än Medlemslån, eftersom bilen blir säkerheten.
Annars lån i vanlig bank. Hur mycket än affärerna lovar att det är räntefritt mm, så kan man vara säker på att någonstans tar de tillbaka kostnaderna. INGEN lånar ut pengar för att vara "snäll"
Jo det är klart! men tyckte att ikanobankens 9,18% i effektiv ränta var lite saftigt.. därför tänkte jag höra om andra tips!
problemet är att jag är rädd att bilen jag vill ha kommer att säljas så fort.. skickade in ansöka i fredags - när får jag svar då o när har jag pengarna? går det fortare om jag går in på banken o pratar med dem personligen?
Du kan göra ansökan via internet. jag tror att du får svar ganska OMG. Om du skickade ansökan med svarskuvert tar det 3 dagar innan de ens får brevet. Ring på måndag och hör med dom.
Medlemslånen handläggs inte vid varje kontor, utan i Piteå, men lokalkontoret kan säkert hjälpa dig att kolla upp hur långt de kommit med ansökan.
okej, tack för ditt svar!!
Medlemslån (HTF) hos SEB ligger på 5,39%, plus ev. avgifter. Men inte blir det 9,18 effektivt. Vad har ikano för lån egentligen..?
Prata med er vanliga bank, de kan ge bästa räntan bara de vill.