Baby Semp 1 eller Nan 1?
Hej!
Ger min 2 månaders dotter Baby Semp 1 och undrar vad det är för skillnad på den och Nan 1?
Vilken är bäst? Vad ger ni andra som inte ammar?
/kramisar Pricko
Hej!
Ger min 2 månaders dotter Baby Semp 1 och undrar vad det är för skillnad på den och Nan 1?
Vilken är bäst? Vad ger ni andra som inte ammar?
/kramisar Pricko
Har ingen aning om vilken som är bäst, men vi ger iaf vår 5 v kille Nan 1. Tycker det fungerar bra och han verkar tycka väldigt mycket om den.
//Linda
Jag började med Semper.. men fick byta till Nan för sonen blev superhård i magen!
BVC tyckte jag skulle prova med Nan, och det funkade bättre.
Så han har ätit både 1:an och 2:an.
Numera är det Majsvälling som gäller! Började med Mild Fullkornsvälling när han blev drygt 6 mån.. men han blev så lös i magen så jag har gått över till majsvällingen istället. Funkar jättebra.
Av etiska skäl, definitivt SEMPER. Se www.familjeliv.se/Forum-3-96/m1209694.html
Nan är bättre för magen... löser sig bättre i vatten... har man en "kräk" bebis så ska man ju absolut välja nan för det luktar ingenting när han/hon kräks, av semper luktar det super äckligt!!!
Av dessa anledningar gav jag Felix nAn1 och nan2
Jag ger Nan 1. Baby Semp 1 och 2 blev sonen hård i magen av. Speciellt Baby Semp 2 -det blev som cement nästan och han fick verkligen kämpa.
Jag ger Nan1 efter att ha läst här om alla som blir hårda i magen av semper. Nu blir min tjej lite hård i magen av nan också så hon får ett mål per dag med sempers bifilus
Jag bytte till Nan när jag märkte att Emma kräktes väldigt mycket av Semper.
hej.
vet inte vilken som är bäst men på BB hade de NAN1 så den kör vi med också. den funkar jätte bra och helt okej pris. vi har haft den hela tiden.
Tusen tack för alla bra svar!
Ska nog byta till Nan1 då eftersom min lilltjej också blir så hård i magen av Baby Semp 1....
Har lagt till lite Bifidus och det har blivit bättre, men slipper man det med Nan1 så byter jag.
En dum fråga till bara - finns Nan1 också i pulverform så man kan koka vatten och blanda själv? Precis som Baby Semp 1? Har inte sett det i någon affär tror jag?
Ha det gott alla!
Håller med Naimiez. Nestlé kör inte med rent spel i u-länderna. Kolla in amningshjälpens hemsida.
Bojkotta Nestlé!