• Kim och Mike

Vad finns det för sporter/föreningar för 5 åringar??

Vill så gärna börja i nån sport /aktivitet med min snart 5 åriga son, men vet inte vad det finns för regelbundna aktiviteter i hans ålder...Vi har tidigare gått på simskola en han tröttnade på det. Vad gör ni med era 4-5 åringar???

• Svar på tråden Vad finns det för sporter/föreningar för 5 åringar??
  • Lacken

Min son går på barngymnastik som är för barn mellan 4-5år och han har precis börjat på hockeyskola. Kolla med fotbollsklubbar och ishallar vad de har att erbjuda! Han är 5år.

• Ung Mamma91

barngymnastik är jätte bra.Gick själv på Nikegymnasterna här i Lkpg som liten.

• plutto

Vår 5-åring går oxå på barngymnastik. Nästa år finns det oxå fotboll och innebandy för hans årskull.

• Lola Jämtland

Alma har gått på gymnatsik sen hon var 4 år. Hon tycker det är jättekul!

//Livet går inte i repris
  • maddiz

Kolla runt med idrottsföreningarna där du bor, dom har säkert olika aktiviteter, här har vi en massa för dom i den åldern.

• Snowgirl

Min son som är 4 år går på gympa, simskola och fotboll.
    Simskolan är tredje terminen nu, gympan andra terminen och fotbollen började han med i augusti.

• Compuwiz

Där vi bor har gymnastikgöreningen barngymnastik samt barn-aerobics. Friliftsfrämjandet har Mulle för barn födda -01 och tidigare (Knyttar finns för barn födda -02 - -03). Simmskola finns bara på sommaren. Scouterna, fotboll, handboll, tennis kan de börja när de är 6 år.

• Kim och Mike

Verkar som det finns en del ändå , vi bor i göteborg, får kolla runt lite...Tack för alla svaren..

• SandraJ

Mulle, dans, gympa, rida.. ring runt och kolla vad de olika föreningarna har

• Nana 24

Det finns barngymnastik (går vi på nu)
    Vi har med gått på simskola med honom en par omgångar, 4H gården har han gått på med och skött djuren.
    Annars finns det en massa olika bollsporter som de kan börja i 5-6 års åldern. Surfa runt lite eller ring lite olika föreningar. De flesta idrotter har ju barngrupper som de anordnar.

• Aunt Molly

Orienteringsklubbar brukar ha knatteorientering för jättesmå barn så de har säkert något för 5-åringar!

• Petrah

min son är nyss fyllda 5 år och har gått på skridskoskola, barngympa, men nu går han 3:e terminen på dykning o det är det han har fastnat för. han gillade inte simskola. Sen i vår blir det fotbollskola.

• Mamma till tre kottar

När mina tvillingar var 5 år började vi med Aikido i en familjegrupp (alltså även föräldrar var med). Vi håller fortfarande på och gillar det allihop - t.o.m. 3 åringen är med - på sina villkor.

• Mazzi

Min 5åring ska börja på gymnastik nu i januari.

Svar på tråden Vad finns det för sporter/föreningar för 5 åringar??