• Catzzy

Segt saliv/slem

Jag är en gravid tjej med ett konstigt problem.

Har så himla överproduktion utan segt saliv/slem. Och det kommer konstant hela tiden jag måste spotta hela tiden. Detta är en jobbigt problem för mig efter som slem är något jag verkligen avskyr. Jag kräks väldigt sällan mat med dess då mera slem.

Har pratat med läkare & bm om detta men ingen vet riktigt vad det beror på. Ärd et någon som har varit samma sist som jag?.

• Svar på tråden Segt saliv/slem
  • Smultron ett

samma här!! hallå, trodde jag var konstig pånått sätt!!!
    sååå himla jobbit.o sambon blir ju knäpp när jag måste harkla mig hela tiden och när man e ute på stan typ eller jobbar... ush!

• Catzzy

Förstår precis hur du känner dig..har aldrig varit så duktig på att spotta som nu. fast jag avskyr det till 100 procent

• Smultron ett

var du det i de förra graviditeterna åxå?
    jag blev det med min första, sen har det lugnat ner sig LITE, och nu är det värre igen. är i vecka 10

• Catzzy

detta blir med tredje graviditet och alla har haft samma resultat hela tiden ut. Är också i  V 10 och upplever det ordentligt jobbigt just nu.

• Catzzy

Fast jag har väldigt mycket luft i magen också. Det har jag inte haft med mina andra 2... det känns väldigt obehagligt.

• ikve

Här är en till som har problem med segt slem
    Har aldrig mått illa så jag spytt, men slem som har satt sig på "tvären" när jag hostat har gjort att jag spytt dom ggr jag gjort det.

Rätt jobbigt, men man får väl stå ut med det helt enkelt.

• Status Mamma

Fy lider med dig, själv hade jag slemsmak i munnen under hela graviditeten. Var storkonument av halstabletter och tuggummin när jag väntade dottern.

Svar på tråden Segt saliv/slem