• nemogirl

Nån mer som får STELA fingrar när ni sover??

Mina fingrar är fortfarande lite stela. Det beror väl på att man börjat få en hel del vatten i kroppen?? Ibland när jag vaknar mitt i natten känner jag hur superstela mina fingrar är, gör nästan lite ont. Men blir bättre när jag mjukat upp dem.

När jag var hos bm nämnde jag det, hon sa nåt om att man kan få sova med några slags skenor, för det är nerver i underarmen som är i kläm I värsta fall kan man få operera.....
    Jag skulle höra av mig om det blev värre.. Men hur ska man veta det, ibland känns det knappt nånting å ibland är det mycket.

• Svar på tråden Nån mer som får STELA fingrar när ni sover??
  • Alvinbus

Jag hade det också så när jag var gravid. Jag kunde liksom inte öppna händerna på morgonen. Fick nästan lirka upp dom. Men efter ett tag gick det och värre blev det aldrig. En kompis till mig fick sådana där skenor däremot, hon gillade inte det något vidare.

Mamma till världens bästa Alvin
  • Annione

nemogirl: Be om skenor. Lika bra att börja tidigt! Karpaltunnelsyndrom är vanligt under grav. Jag skriver detta utifrån mitt yrke och för att jag själv har karpaltunnelsyndrom.
    Det är lite ovant att sova med skenorna men det är guld värt när de hjälper!/A

• dollan77

Japp känner igen det fick det själv för typ en vecka sedan.
    Min BM sa att det var blodmängden som ju har ökat så trycket kan bli lite för
    mycket om man då ligger med tex knuten hand o sover.Då kommer inte allt blod fram i fingrarna o de stelnar o gör ont.
    Hon nämde oxå skenor men inte operation,tror att det går tillbaka efter förlossningen.
    Camilla

• Pluttan3

Ja, det är skitjobbigt!
    Idag är jag jättestel i båda tummarna och handlederna.
    Var inne på nån bra sida och läste om det igår.
    Tur att det försvinner efter förlossningen.
    Man känner sig väldigt begränsad med att göra vissa saker.
    Jag har i alla fall ingen styrka alls i tummar och handleder idag.

• nemogirl

Ok, va bra, då är det nog inte farligt iaf! Blev ju lite orolig när hon börja prata om operation å grejer..
    Tror att jag i nuläget struntar i å skaffa såna där skenor iaf, för såå farligt är det inte.. än..

Jag har även fått vatten i fötterna, jag är öm på insidan på foten vid knölen när jag trycker där (som numera inte syns ens)
    känns lite skumt, men det hör väl åxå till?

• nemogirl

idag har jag skaffat såna där skenor som jag ska sova med, usch, det verkar inte speciellt bekvämt får jag säga.. men men.. man vänjer sig nog..

Svar på tråden Nån mer som får STELA fingrar när ni sover??