• mamma legolina

Definition på otrohet

Jag har funderat på var gränsten för otrohet går och jag är säkert inte ensam. Jag har läst tråd på tråd här på FL där den ene anser att otrohet är ditt och den andre anser att otrohet är datt. Nu har jag efter en kvälls zappande på Tv´n äntligen fått ett väldigt bra svar och det håller absolut i min värld.

Otrohet är när man gör något med en person som man inte skulle göra när ens partner är med, t ex kramas. Skulle man inte krama MrX när mannen är med men gör det så fort man möter MrX när inte mannen är med kramar om honom - då är det "början" på otrohet.

Definitionen kommer från Dr Phil (vem annarsFlört)

Vill bara tillägga att jag och min man har inga otrohetsproblem men jag levde i ett destruktivt förhållande där mitt ex var notoriskt otrogen och anklagade givetvis mig för samma sak om jag kom hem 5 minuter senare än jag sagt - därav funderingarna nu när allt är lugnt och tryggt

Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Svar på tråden Definition på otrohet
  • Tinkerbellan

tycker det verkar ett bra svar på vad otrohet är.. men tänk om man kan ha sex med en annan framför sin partner då.. e det inte otrohet då??

• mamma legolina
    SH: fast har man det så borde ju båda vara med på detFundersam eller?
  • Tinkerbellan

njaa men även om man e med på det så e sex med en annan otrohet.. men ja så tycker jag men kanske annorluda om man e med på det.. jag skulle aldrig kunna vara med på en sådan sak så kanske därför jag itne vet hur en sådan människa tänker

• mamma legolina

I min värld existerar det inte heller, jag skulle aldrig någonsin gå med på det och inte min man heller så jag vet inte heller hur nån som går med på det tänker, kanske vi får veta i den här tråden?

• Etta med kokvrå

Så länge som kuken är kvar i brallorna så är det inte otrohet.

• Tinkerbellan

men om Kuken nu åker ur brallorna o partnern e med på det då??

• Etta med kokvrå

SH:

"men om Kuken nu åker ur brallorna o partnern e med på det då??"

Då är det ett sjukt beteende.

• Tinkerbellan

HAHAHA ja.. men okej.. kuken e kvar i brallorna.. men om han har roliga händer då??

• Bonanza

När man gör något som ens partner inte är ok med, då är det otrohet.

Om det är ok för min man att jag hånglar med andra på krogen - då är jag inte otrogen. Om det inte är ok att jag gör det - då är jag otrogen.

Däremot: om det inte är ok för min man att jag kramar min killkompis, då skiter jag fullkomligt i det, för normal "frihet" måste man kunna ha.

I'm back in the game!
  • Anonym (va?)

Nä, var kuken är spelar väl ingen roll i detta sammanhang. Skulle din flickvän eller pojkvän tycka om att du hade tungan innan för brallorna eller i halsen på någon annan eller?

Jag anser att det är som TS skriver att man är otrogen om man gör en sak som man annars aldrig skulle kunnat gjort utan partnerns vetskap.

• Anders80

Så allt som inte är penetration är inte otrohet?
    Jag skulle nog tycka att hångel och liknande är otrohet. Kramar är dock lite annorlunda, min sambo kan mycket väl krama många av sina killkompisar även om jag inte är med men det är inte otrohet anser jag.
    Slutligen de som sysslar med partener byte och annat (med alla parters tillstånd), ja det får de väl göra för min del. Det är inget för mig, men som jag ser det så länge som de är försiktiga och inte skadar någon bryr inte jag mig om vad folk gör i sängkammarn.

• Tinkerbellan

Om det är ok för min man att jag hånglar med andra på krogen - då är jag inte otrogen. Om det inte är ok att jag gör det - då är jag otrogen.

Hur e man funtad om att vara "otrogen" skulle vara Okej..

• mamma legolina

Bonanza skrev: "Däremot: om det inte är ok för min man att jag kramar min killkompis, då skiter jag fullkomligt i det, för normal "frihet" måste man kunna ha"

Håller med, men har jag fattat dig rätt så kramar du din killkompis oavsett om din man är med eller inte?

• mamma legolina

Puffar upp då det kanske är flera som har åsikter så här på nattkröken

• mamma legolina

puffar upp lite, intressant att höra andras åsikter

Svar på tråden Definition på otrohet