Seg avföring.
Hej! Dotterns bajs har vid några tllfällen varit riktigt segt. Fortfarande senapsgult men kompakt och klistrikt liksom. Ser inget slem. någon annsn bebis som haft liknande? dottern är 3,5 månader. Kan bero på vad?
Hej! Dotterns bajs har vid några tllfällen varit riktigt segt. Fortfarande senapsgult men kompakt och klistrikt liksom. Ser inget slem. någon annsn bebis som haft liknande? dottern är 3,5 månader. Kan bero på vad?
Hon kanske är lite förkyld eller håller på att få tänder?
Kan de alltså få seg avföring då? Har inte sett några tänder. Men jag har varit förkyld och därmed kanske hon också har varit det även fast det inte märks så mycket.
Så är min dotters bajs ibland när hon inte bajsat på ett tag (1 dag typ), vilket hon börjat med nu på sistone..Förr var de mer löst då hon bajsade efter varje gång hon ätit...Det kan inte va nåt sånt?
Eller så är de jag som är ute och cyklar...
Jag är också förkyld nu kanske är därför hon får segt bajs? hmm..
Hej Isabellesmamma! Faktiskt så ät det så att hon har börjat bajsat mer sällan, 1 dag emellan faktiskt. Och det har hon också börjat med på slutet. Kan nog finnas ett samband!
Du använder ingen form av ersättning/Tillägg?
Jag använde babysemp med vår son och han fick seg avföring av det. Vi har dock gått över till NAN1 och det fungerar mkt bättre.
Här bajsas det sällan och segt. I sämsta fall har det gått nio dagar mellan gångerna. Jag har antagit att det beror på att vätskan som ska ut kissas ut i större utsträckning när man bajsar sällan, och att det är därför det blir mer konsistens i bajset. Kul är det inte i alla fall.
Vi helammar här och har aldrig gett ersättning.
Tack för alla svar!