Märkning av dagiskläder, skor etc
Snart dags för dagis - hur märker jag alla kläder, skor etc... Bra, lätta tips önskas...
Snart dags för dagis - hur märker jag alla kläder, skor etc... Bra, lätta tips önskas...
Vi har köpt märkpänna på Polarn & Pyret. En tuschpenna som man bara skriver namnet på tvättlappen. Håller i tvätten.
Kram
Vi har dels en märkpenna, och sen har vi köpt märkband som man stryker på kläderna (lätt att ta bort med ångstrykjärn). Suveränt!
jag märker i första hand med penna, sen med stryka på lappar...mössor får stryka på lapper innanför foran och bak, vanter får utanpå, så det är lätt att se...
strumpor har jag inte namnat...allt annat har jag använt pennan på...
Har köpt namnband, ska sy in dom då tid finnes.
På min äldsta dotters dagis när hon gick där behövdes inte namnmärkning i käder, enbart stövlar, fröknarna hade gjort en lista med namn och satt en garntuss vid varje namn, alltså en färg per barn. Det var jättebra tyckte jag, man slapp köpa namnband och inget skrivande i kläder
Hej!
Har hört att namnlapparna att stryka på lätt kan släppa i tvättmaskinen, så då är det kanske bättre att märka med penna. Men som sagt, detta har jag bara hört, inte provat själv.
Tryckta namnband från www.namnband.se. Fula men små och smidiga och klarar många tvättar utan problem. Jag har t.o.m. strukit fast dem på strumpor.
Använder bara penna. Har köpt allroundpennor som är vattenfasta och de håller jättebra. Det är såna man märker cd-skivor med också.
ettans namnlapper håller i tvätten, tvåans har ajg inte tvättat ennu, så dom vet jag inte...
Vi syr fast namnlappar. Det håller bra och blir en extra hanke, så att alla kläder kan hängas på krok.
Jag ville inte märka kläderna "permanent" så jag köpte "taggit"-pluppar och vävda namnband.