• Maliiiiin

Kombinerad ugn/mikro?

Vi ska göra om köket hemma och bl a byta ut alla vitvaror. Funderar på att ha en kombinerad ugn/mikro. Undrar ifall någon här har erfarenhet av detta och vill veta vad ni isåfall tycker. Är ugnen i en kombiugn lika bra som en vanlig ugn och är mikron i en kombiugn lika bra som en vanlig mikro?

En fördel är att man sparar köksutrymme samt att jag även tycker att det är snyggt med så lite vitvaror som möjligt . En nackdel är att man inte kan använda mikro och ugn samtidigt, men det är ändå inget behov vi har.

• Svar på tråden Kombinerad ugn/mikro?
  • Clarenville

Vi har kombinerad mikro och varmluftsugn från Elektrolux i vårt hus. Den satt här när vi köpte det, så vi har inte valt själv och den är HELT VÄRDELÖS!!!!! Den fungerar inte som ugn och den fungerar inte som mikro. Det enda som konstigt nog fungerar är att baka sockerkaka, i övrigt kan vi inte använda ugnen till någonting, trots att vi följer tillverkarens egen kokbok... Och det är inget fel på ugnen har vi fått höra, utan den fungerar som den ska. Jag sparar som en tok och längtar till den dagen jag kan bygga om köket..... Ugnen är ganska liten dessutom, så ex gratängformen får inte plats och det blir strul med skåpen runtomkring om man bara byter ugnen och inte gör om köket samtidigt.

• Maliiiiin

Clarenville, vet du hur gammal ugnen var? Har nämligen hört att de var dåliga i början men att de numera är bra... vet dock ej om det stämmer...

Cornelia, jag älskar miele!

Fler som har erfarenhet av kombiugnar?

• Clarenville

Jo, vår ugn är ganska gammal, från -94, så det är väl dags att byta ut köket iallafall....

Svar på tråden Kombinerad ugn/mikro?