• Trientalis

Var finns en bra orientalisk livsmedelsbutik i Sthlm?

Jag undrar om ngn känner till en bra livsmedelsbutik ngnstans i Stockholmstrakten som har bra, mycket och billiga orientaliska (exempelvis libanesiska och turkiska) livsmedel (egentligen kanske en sådan som i folkmun ibland kallas "turkbutik"- hoppas ingen tar illa upp, jag menar INTE att förolämpa )?

Det spelar ingen roll om det är innanför tullarna eller i förorten.

Det ska helst finnas ett digert utbud av färdiga produkter (typ vinbladsdolmar, fyllda auberginer och liknande "meze"-mat).

Jag gissar att det finns i Skärholmen eller Rinkeby, men vill gärna veta exakt var och namn innan jag ger mig dit så jag slipper leta...

• Svar på tråden Var finns en bra orientalisk livsmedelsbutik i Sthlm?
  • BrideOf Rocky

Har du sökt på Eniro eller hitta?

• Trientalis

Ja, men det är inte det lättaste, svårt att veta vad man ska söka på, och framförallt svårt att känna till butikens utbud bara på den lilla info som ev finns där. Tänkte att ngn som handlat på en sådan bra butik skulle kunna tipsa

• Bo Peep

Åk till Rinkeby och strosa runt i centrum. Du kan inte missa dem, för alla matbutiker är "turkbutiker" med orientaliska varor - tom Vivo!

• jenjim

Det finns en liten "turk" butik i Jakobsberg, men jag vet inte om de har det du frågar efter.

• jazzkatten

Trientalis
    Oj oj...den frågan kan jag svara på, har haft orient fest, samt gjort orientbufféer vid flera tillfällen.
    I Skärholmen finns en Orientmatbutik som ligger nära T-banan, om man går mot Ikeabussarna, samt en stor jag tror det är Ica butik som har mat från hela världen, om man går åt motsatt håll från T-banan. Men jag har handlat i Fittja Centrum där det finns en stor orientmataffär som har allt och det är billigt som sjutton. I Kista om man går ut mot Ericsson-huset finns en butik som Heter Kistagrossen som oxå har massa orientmat billigt. Är ju smidigt att ta sej dit med blåa linjen. Kan nog räkna upp fler ställen...ska fundera...
    Slå mej en pling om du vill ha vägbeskrivning elle sällskap dit

• jazzkatten

....om du vill ha tips på sån mat oxå för den delen...that's my specialty he he

• jazzkatten

Ha ha...man kan tro att jag inte är riktigt svensk både med tanke på mina kunskaper i detta ämne och min stavning

• Trientalis

Jazz, juste .. Har svarat på dina inlägg i andra tråden ...

• lilaki

I Hagalunds centrum (solna) finns det en bra orientlivs. Där brukar jag handla. Hagalund ligger precis vid Solna Station (pendeltåget).

• Trientalis

Tack för tipsen allihop förresten .

Fler tips mottages tacksamt!!

Svar på tråden Var finns en bra orientalisk livsmedelsbutik i Sthlm?