Vem mer än JC edumpar en Rolls i en swimmingpool med glatt humör. I och för sig en begagnad bil värd ca 100000, oo men ändå.
Att JC ibland sågar sk fina Tyska märken kan kanske ha sitt ursprung i att service mm på dessa ofta är kass i UK. PÅ samma sätt är det hart när omöjligt att få vettig service på en Jagga i Tyskland.
Volvo ett märke som i Sverige är en helig KO, men som sällan eller aldrig får topppoäng bland biljournalister utomlands. Mycket på grund av extremt dyra reservdelar, dyr eller obefintlig service mm.
En bekant till mig ville hela sin uppväxt bli en sorts amerikansk Erik Carlsson. Självklart köpte han en SAAB, men tvingades sälja då ingen inom 25 mils radie ville befatta sig med denna svenska kvalitetsprodukt.
Glömde att nämna att TopGear och JC tvingades gå undercover för att kunna testa Rovers nykomling bland "Micra" bilar för nåt år sedan. Resultatet var slående negativt, inte en bil värd en krona. Akta er för helvete, var deras omdömme om denna Engelsk-Indiska produkt...
Hur beter vi oss här på FL, när någon söker bilköp råd? Jo exakt likadant, vi är subjektiva. Skriver ned märken som vi själva haft negativ erfarenhet av, och skriver upp just det egna märket. Men är detta hela verkligheten. Jag vill säga nej.
har ägt drygt 250 bilar genom åren, vissa rena rama skrotet, andra fantastiska vagnar som jag saknar av hela mitt hjärta. En av de senare var en Ford Cortina GT-1966 som i mitt fall rasade redan efter 2 mil och sedan fick repareras i genomsnitt 75% av den tid bilen fanns i min ägo. Dock de återstående 25% av liv bilen hade gav den mig med glädje så jag tyckte ändå jag fick valuta för mina pengar. Bra bil??? Nej i helsike heller. Skulle jag rekommendera den till någon annan? Ja naturligtvis....
En grund som jag lärt mig genom åren är detta att om man väljer att köpa bil, så gör man med 85% säkerhet en dålig affär rent ekonomiskt.... Men så är vi alla succers och går på niten varje gång vi drömemr om en ny kärra,