• Anonym (mår illa)

Hur snabbt efter abort upphör illamåendet?

Jag mår REDAN så illa. på onsdag påbörjar jag min medicinska abort och skall dit igen och "avsluta" den på fredag. Jag mår redan illa och undrar hur snabbt efter aborten som graviditetssymtomen försvinner.

Någon som vet? Egna erfarenheter?

MYCKET tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur snabbt efter abort upphör illamåendet?
  • Anonym

Ganska så omgående även för mig.

• Anonym (mår illa)

Efter fredagen, eller onsdagen...???

• Anonym (mår illa)

Dagen då jag tar första pillret, eller först tredje dagen när jag börjar blöda? Det är ändå två dagars skillnad.

Med detta illamåendet så är det stoor skillnad för mig.

• MansonDust

När graviditeten är avslutad så bör det försvinna direkt, eftersom du då inte é gravid längre.

• alexix
    Anonym (mår illa) skrev 2006-10-16 12:46:07 följande:
    Dagen då jag tar första pillret, eller först tredje dagen när jag börjar blöda? Det är ändå två dagars skillnad. Med detta illamåendet så är det stoor skillnad för mig.
    efter den 3e dagen.. du kan må ännu mer illa efter att du har tagit den första tabletten ..
  • Anonym

Jag mådde MER illa efter tabletten, vilket inte är ovanligt sa de. Direkt efter att allt var över försvann illamåendet (samma dag som jag slutförde aborten) och alla symtom. Lycka till på fredag.

• Anonym

Mådde också fruktansvärt efter första tabletten. Efter att jag varit på sjukhuset o gjort själva aborten försvann illamåendet omgående.

• anni83

mådde illa under hela aborten..spydde som fan..vill inte skrämmas nu,men så var MIN abort. alla upplever den väl olika. men sen är allt är klart så försvinner illamåendet ganska så omgående.

sköt om dig/anni

• Anonym (mår illa)

Stort tack för era svar!

• Anonym

För mig tog de en vecka iaf innan mitt illamående gick över, de tar ju ett tag innan alla gravhormoner går ur kroppen.

Svar på tråden Hur snabbt efter abort upphör illamåendet?