• lilla tummelisa

Tema på dop i november

Vad kan man ha för tema i november istället för rosa. (Jag tänker på dukning o så)

• Svar på tråden Tema på dop i november
  • maxpax

Jag hade tänkt att utgå ifrån höstfärger! Lite murrigare färger och pynta borden med rönnbär. Hade även tänkt mig glasljusstakar för att få in lite mys. Lycka till!

• lilla tummelisa

Dopet blir i slutet av november så då kan det ju vara full vinter, o nästan advent. Så hösttemat tänkte jag kanske var passé då. Fler idéer?

• Vädtkustmamma

Avskyr rosa så det blir rött till min tjej. Mycket ljus, några gröna kvistar på borden, röda servetter. Kör med vit duk så att det inte blir så mycket jul över det hela...

Funderar även på pappersduk som vi har gjort avtryck på med lillans händer och fötter. =)

• albin2

Det där med avtryck på pappersduken funderade jag också på! Man kan kombinera med höstfärger och låta flickebarn gå mot det röda hållet och pojkbarn åt det grön/orange. Man kan göra massor med löv i olika färger och med bär och stearinljus!

• Jessica24

Jag tycker det vore fint med vitt, silver och kanske någon ljus ljus rosa färg?
    Lite snö-/frosttema.

T.ex: vita dukar, lossassnö på borden, vita och jätte ljusrosa rosor, levande ljus i massor osv.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
Svar på tråden Tema på dop i november