• ankan1

Brodera namn i dopklänning

Hej,
    Jag skall sätta mig ned och brodera in min sons namn i dopklänningen... Men jag är helt oerfaren! Hur brukar "man" göra? Funderar på att skriva in alla tre förnamn samt dopdatum i underklänningen. Men sedan är ju nästa fråga, var på klänningen? Längst ned på snedden, rakt eller på ngn annan ledd???
    Någon som har några bra tips?

• Svar på tråden Brodera namn i dopklänning
  • Flerbarnmamma

Jag har broderat in mina 4 barns namn på ytterklänningen. Killarnas namn i blått o tjejens i rosa. Har placerat namnen på snedden nerifrån o upp. Har bara skrivit in förnamnet plus dopdatumet på våran klänning.

Lycka till !

• Carro W

Vi lämnade in dopklänningen till en sömmerska som broderade. Smidigt . Fast det var ju inte det du ville veta.

Vi broderade bara in tilltalsnamn ohc så datum under. Sonen, som var först, broderades längst ner, mitt på liksom. Dottern, nr 2 alltså, broderades till höger om sonen ohc blir det en trea så broderas den till vänster. Sen tänkte jag att man fortsätter rakt upp om det blir fler barn eller barnbarn.

Förstår du vad jag menar?

• Axels och Annies mamma

Vi har det i underklänningen, längst ner, rakt runt om med blå brodyr för pojkar och rosa för flickor alla dopnamn och dopdatumet. Svårt att förklara, men hoppas att du förstår någorlunda.

• Monstermamman

Mamma har broderat in namnen i vår dopklänning. Jag har haft den, min syster och båda mina barn.
    Då har hon broderat in alla namn, dopdatum. Flickornas med rosa och pojkarnas med blått, tror hon har satt dom ovanför varandra med mitt namn längst ner och sen gått uppåt.

KÅRV, för ett bättre Familjeliv! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375-1.html
  • Pilla70

dopklänningen som mina barn och jag däöpts i har ett litet bälte som man knyter runt midjan där är det broderat namnern på alla som är döpta i den klänningen

Älskar mina små prinsar och min stora prins
Svar på tråden Brodera namn i dopklänning