• emilias

Uppringd av fk och utfrågad, någon mer??

Har varit sjukskriven halvtid och blev uppringd och förhörd av fk som var jätteotrevliga och hotade med att dra in min sjukpenning. Gravid och allt började jag självklart störtböla och blev ännu mer stressad än jag tidigare varit. Har detta hänt ngn mer, brukar de ringa upp en? Min sk handläggare skällde i stort sett ut mig..suck. Sen var hon jättearg över att jag var deltidssjukskriven och inte jobbade 4 timmar om dagen utan enbart två hela dagar i veckan ( har bett om 4 timmar om dagen men min chef kunde ju inte ordna detta). Nu sa hon att i sådant fall får jag sjukskriva mig på heltid, vilket min läkare gjort. Och nu oroar jag mig självklart för att hon inte ska godkänna denna sjukskrivning. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Uppringd av fk och utfrågad, någon mer??
  • LindisN

Oj, vilket otrevligt bemötande. Försäkringskassan ringde upp mig också när jag var sjukskriven, men den kvinnan var jättegullig. Hon frågade om jag mådde bättre och önskade en trevlig helg.

• emilias

Åh jag vill ha din tant istället :) Jag blev lite förvånad faktiskt..trodde inte de var så otrevliga, usch..

• Linda D

Jag har också blivit uppringd av FK. Är helt sjukskriven p g a min grav. Hon undrade om jag skulle bli helt arbetsför efter grav och jag sa ja. Då sa hon att hon kunde godkänna min sjukskrivning "så här långt men att det givetvis blir en större utredning." Lite snorkigt. Men jag bryr mig inte så länge jag får mina pengar. Man blir absolut orolig men jag försöker tänka att det ordnar sig på nått sätt.

Lycka till!!

- BF 10 februari 2007 -
  • emilias

Linda D: Ja så länge jag vet att jag får mina pengar kan de skälla hur mkt de vill men när de hotar med att dra in pengarna då brister det haha. Sen vilken vecka har du varit sjukskriven?

• bebisdrömmar

Vad är du sjukskriven för?

• emilias

Jag jobbar som personlig assistent åt en brukare med stora behov och arbetspassen är 9-13 timmar långa utan rast och utan arbetskarmater som kan hjälpa vid jobbiga situationer och pga detta har jag drabbats av magsmärtor, kraftiga sammandragningar, stress och sömnsvårigheter.

• bebisdrömmar

Då borde du ju vara den sista de ringer & bråkar med... Vad trött man blir...

Hoppas allt går bra för dig!

• Linda D

Jag har varit sjukskriven nästan ända från början. Sen v 9 tror jag. Har fått problem med hjärtat p g a grav. Har alldeles för hög puls och den går inte ner även om jag vilar.

- BF 10 februari 2007 -
  • emilias

Linda D: Oj..hoppas allt ordnar sig för dig och se till att vila dig mkt :D

• Miss USA

Dom brukar ringa upp dom aller flesta nyansökningar. För att få en bättre bild av situationen än papprena ger, mång har jo lättare att uttrycka sig muntligt än i skrift.

• Mizz K

Blev oxå uppringd av min handläggare på FSK som var extremt otrevlig, ifrågasatte allt, varför jag inte kunde jobba, anledning till att jag inte ens kan jobba 4h om dagen, en massa grejer som man inte alls var redo att svara på så fort!
    Jag jobbar som barnskötare och har vart sjukskriven sen den 30/6, pga av mitt kraftiga illamående, har hela tiden gått till min husläkare/vårdcentral då MVC inte tar tag i det förrän efter man är i vecka 20 ungefär, så dom har fixat det hela, men handläggaren kunde godkänna fram till min senaste sjukskrivning men sen ville hon ha ett papper från min läkare på MVC, nu är det så att jag väntar tvillingar och min graviditet är så kallad riskgraviditet så har nu fått sjukskrivning fram till förlossning av läkaren på MVC..Ringde FSK oxå och bad om en annan handläggare och förklarade att jag känt mig kränkt o illa bemött, så nu har jag fått en heelt underbar handläggare!
    Man stöter på lite "speciella" människor ibland, men säg bara ifrån om det skulle kännas allt för dåligt, jag kände själv att jag inte kunde ta att en person slängde i ansiktet på mig att graviditet inte är en sjukdom och att man inte kan var så himla lat ibland, har man valt ett yrke får man oxå tänka på att man nån gång ska ha barn och man kan inte leva på bidrag bara för det(min 1:a handläggares ord)!!!
    Hon kanske bara hade PMS eller??

• yatsy

O herregud vad elaka dom verkar kunna vara!!

jag det e ju bra att veta vad man kanske kan vänta sig om den här eländiga magsjuk inte går över..!

Svar på tråden Uppringd av fk och utfrågad, någon mer??