• Nalle Puh73

Sjöblöt i svett när han sover.

Svettas era barn lika mycket när dom sover. W sover i bara blöja, något annat är inte att tänka på än iallafall. Kudden får jag vända och ibland byta ut flera gånger på en natt, täcket är sjöblöt så det vänds med jämna mellanrum. Håret är alldeles blött när han vaknar och kroppen klibbig och seg. Vi har inte speciellt varmt i sovrummet, skulle gissa på ca 18-19 grader. Det börjar nästan vara jobbigt att han är så varm när han sover nu, tror han blir lite störd själv av det. Finns det fler med svettisar till barn?

• Svar på tråden Sjöblöt i svett när han sover.
  • Sessan87

Vår son som är 1 månad är också sådan.
    När man ska mata honom är han helt blöt och likaså sängkläderna.
    Har ingen aning om varför det är så här....

• MaNiMi

Min älste svettades så när han var liten, han låg inte länge i sängen förrän han var "överhettad" vi fick göra så att vi så fort han lagt sig öppnade fönstret och vädrade så det nästan blev kallt i rummet. Då blev det inte lika illa.
    Lika så fick jag tag på riktigt tunna t-shirt+shorts vilken gjorde att han inte blev så klibbig.
    Kolla vad det är för material i din sons kudde och täcke+ madrass, kanske behöver bytas mot något annat.
    Numera är han en tonåring och behöver fortfarande ha svalt när han sover. men han har varken då eller nu svettats något på dagtid eller vid anstränging, så verkar som allt liksom kom på natten.

• Nalle Puh73

MiNiMa: Han sover med oss i våran säng. Har en vanlig fast plattare kudde och ett vanligt täcke. Gud, vad vi var vanliga då . Det skumma är att han svettas mest när han sover själv där. (Ibland är är det nästan så man kan tro att han kallsvettas, men tar jag på en tröja så han får sova i så vaknar han av att det är för varm). När man lägger sig senare på kvällen är allt sjöblött men när man vaknar till efter nån timma på natten så är han inte alls lika varm längre, bara lite varm. Han har iof att brås på hans pappa svettas också på nätterna fast inte lika illa som W gör.

• Idannika

Sover de på plastad frotté? För det kan göra att de svettas mycket, det gjorde min dotter. Jag har tagit bort det och lagt en stor, dubbelvikt handduk under istället.

• annki72

Min grabb är 6 år och svettas otroligt mkt när han sover, får alltid vända hans täcke och kudde innan jag lägger mej, men jag tror inte han lider av det, han sover alltid i kalsonger och slänger av sig täcket ibland

Svar på tråden Sjöblöt i svett när han sover.