• karriäristen

Illamående som känns som hunger?

Hej

Jag är gravid ivecka 8+5, och mår illa mer eller mindre hela tiden. Är inte särskilt sugen på mat, och får tvinga i mig det mesta.

Men ändå känns illamåendet som ett sug, som hunger, som om jag vore hungrig?

Känner någon igen sig?

Kram

• Svar på tråden Illamående som känns som hunger?
  • Tess76

Så kände jag också för ett par veckor sedan. Fick tvinga i mig mat för jag kände ju att jag var hungrig men jag mådde så illa att det knappt gick att äta. Men jag köpte hem frukt och åt, mest nektariner som kändes fräscht att äta, mackor och yoghurt.

• flippot

när jag fick reda på att jag var gravid i v.7 så mådde jag ständigt illa,man vill äta men det går inte.
    det jag levde på var mosad banan mkt vatten,tugummi och frukt.
    hoppas allting löser sej för dej!
    *kram*/felicia v.34

• decemberflicka

Du är inte ensam...

• Lara Croft

Jag hade visserligen bara lätt illamående, men det kom alltid när det var matdags och det gick över när jag åt. Min MB sa att det nog var hunger och rådde mig att äta små mål oftare. Jag hoppas att det kan hjälpa!

• tinkerbell74

Så kändes det för mig också i v.6-12. Det var jättejobbigt att försöka äta när man eg. mår illa. Konstig känsla!!! Jag drack mycket nyponsoppa och åt fil och frukt. Kalla saker sägs vara "snällare" mot illamåendet.

*kram*
    K, v.17

• lolita

Jag mådde endast illa när jag var hngrig o hade slarvat med maten..annars har jag mått toppen..

• Sara24

Jag mår inte heller illa , men blir jätte hungrig ofta och när jag då äter så blir jag mätt jätte snabbt, väldigt mätt vill inte äta en bit till..

• Johannsan

JAg åt lite då och då, ca varannan timma. Mådde jätteilla de först fyra månaderna, och kände ett sug hela tiden. Kolhydrater fungerade jättebra för mig såsom vitt bröd, pasta mm. Kött och kryddat gick inte alls.

• Den mysiga

Jag kan ochså må lite illa och få ett ortroligt sug efter mat om jag missskött att äta som jag ska!
    Socker är inge bra!!!

• Liten blir stor

Japp!! Känner igen mig totalt. Har så fortfarande (är i V.17) Eftersom jag trodde fram till vecka 10 då jag gjorde mitt gravtest att mitt illamående och hungerkänsla berodde på min magkatarr så relaterade jag det direkt till att det måste vara hunger illamående. Men så visade det positivt p testet å direkt förstod jag att det var därför jag mådde så konstigt. Är hungrig precis hela tiden. Men när jag börjar äta så får jag inte ens i mig hälften av vad jag åt innan jag blev gravid innan jag känner mig proppmätt i typ 20 min...

• Popflickan

Japp! Här är en till! Jag är ofta hungrig och sugen på "nåt", men vill helst inte äta! Jag kräks inte, men mår lite småilla till och från.

Jag har inte någon aptit överhuvudtaget heller nu! Jättetrist, jag som ääääälskar mat!

Är i vecka 7+0 idag!

• Missisola

Jag har oxå så...och för mig leder det till väldiga fall--a la blodsocker eller nått...Så jag har yrselanfall flera ggr per dag...och ta en mandarin eller så hjälper inte alls...Har nån nått tips`????

• Legally Blonde

Jag har ocksa matt illa konstant sedan vecka 7-8 ungefar. Ar i v. 11 nu. Kanner precis igen mig i det du skriver - mar illa samtidigt som jag ar hungrig, fast anda inte sarskilt sugen pa nat.

For mig ar det varst pa eftermiddagar och kvallar. Pa morgonen/formiddagen ar jag oftast hur pigg som helst och mar inte illa alls.

Som tur ar sa har mitt illamaende gjort att jag tappat suget for sotsaker helt och hallet och tycker egentligen bara om nyttig mat - kan ata nastan allt och forsoker tvinga i mig aven om jag mar illa.

• Leva

Hej!
    Jag känner igen mig! Mådde också illa och det kändes ungefär som hunger, det blev liksom värre om jag inte fick mat DIREKT. Det tragiska var att jag blev ännu mer illamående när jag ätit. Det spelade alltså ingen roll vad jag gjorde, jag kunde inte dämpa illamåendet. Det blev bättre efter vecka 11 ungefär, men för en vecka sedan kom det tillbaka... Jobbigt! Men du får tänka som så att det bara är en relativt kort period av ditt liv som du måste må så här och belöningen är stor!!!
    Kram, Leva (vecka 24)

• Virgos

Känner att jag mår bättre av att äta lite och ofta. Ett glas med yoggi räcker bra, eller en smörgås då och då...
    En riktig lagad måltid känns mindre aptitlig just nu.

• Missisola

Är det nån som måste äta på natten? Sen två nätter t´bax vaknar jag av att jag nästan svimmar liggande=( Så lättyoggi m vårgårdaris är räddningen....

• karriäristen

Hej & tack alla ni som svarat!!!

Vad skönt det är att inte vara ensam .... Jag mår bra av att må illa, på något vis - eftersom jag tar det som ett "kvitto" på att det är OK där inne ...

Mitt illamående brukar komma smygande mellan frukost och lunch, avtar ibland på kvällen - men ibland mår jag illa tom på nätterna.

Jag håller med om att det inte är skönt att äta för mycket, jag blir så uppkörd i magen och känner mig proppmätt ...

Idag känner jag mig alldeles darrig och svag, jag antar att det delvis beror på mitt låga blodtryck. jag skrev in mig hos MVC igår, och hade ett blodtryck på 95/60 ... Det brukar vara lågt men detta var nytt rekord!

Jag går in i vecka 10 på fredag!!!

Kram alla hungriga & illamående härliga kvinnor & tjejer här inne!

Svar på tråden Illamående som känns som hunger?