• Karamellfabriken

Går det att hitta nya "IKEA-skruvar"

Jag har köpt en liten begagnad IKEA-kökssoffa som jag ska måla och klä om.
    Tycker tyvärr att skruvarna ser lite nötta och tråkiga ut.
    Är det någon som vet om det går att hitta nya, helst någon annan stans än på IKEA då vi har långt dit.
    Svårt att beskriva skruven men den är lång och gängas in i en liten "metallplupp" med gängor och skruvspår i.
    Undrar just om någon begrep den beskrivningen......

• Svar på tråden Går det att hitta nya "IKEA-skruvar"
  • MSI

Troligen är det IKEA du måste vända dig till. De har oftast en liten reservdelshylla där man kan hämta skruvar för någon symbolisk summa (som de skänker till välgörenhet)

• Karamellfabriken

Tack!
    Anade nästan det....

• JennyCB

På IKEA Bäckebol har dom en hel vägg där man kan köpa skruvar mm. Det finns tom. beskrivningar hur man sätter ihop gamla möbler bara man vet vad den heter

• Pearls Of Paradise

JennyCB sa det jag tänkte skriva, jag tror dem finns vid byten och återköp

• Vem där

Prova att fråga på en välsorterad järnhandel, det kan mycket väl hända att du kan hitta skruvar där. Jag hittade skruvar som passade till en jättegammal IKEA spjälsäng.

• lycklig adoptivmamman

Ta kontakt med IKEA så skickar de nog dem till dig när du har det så långt dit. Köpte barnmöbler för ca ett år sedan och det fattades skruvar till det. Jag mailade dem och fick hem en påse med nya skruvar så det går.
    Lycka till.

• Karamellfabriken

Nej, ingen hjälp från IKEA inte!

Kammade noll både via deras mail och chat-tjänst.
    När jag ringde kundtjänst blev jag bollad fram och tillbaka mellan tre olika avdelningar utan resultat.
    Till sist var det någon fjant på köksavdelningen som ganska typigt förklarade att min soffa utgick ur sortimentet för såååååå länge sedan och så var jag bortkopplad helt och hållet.

Nej nu har jag besökt vår lokala järnhandel istället. (Tack till alla som tipsade om det).
    Hittade nya skruvar där som dessutom var mycket snyggare.

Svar på tråden Går det att hitta nya "IKEA-skruvar"