• Lejra

Namn till en schäfer?

Min mamma ringde precis och berättade att dom köpt en schäfervalp!
    Just nu heter vovven Marita, men det namnet gillade inte mamma och hennes man så nu har dom lite huvudbry över vad hunden ska heta. Kan ni hjälpa oss att komma på namn som börjar på M och gärna innehåller någon av bokstäverna I, S, Z eller A.

• Svar på tråden Namn till en schäfer?
  • maruttan

Ehhhmmm jag heter Marita så det tycker jag definitivt inte är något hundnamn
    Vi har haft 3 schäfrar och de har hetat Zarrow, Fokker och Chicko. Men du ville ju ha namn på M så vad sägs om Monzo, Maja; Mikki......

Stolt matte, mamma och fru!!
  • lilla frö

en bekant hade en schäfer som hette Imze , tycker det var fint och ovanligt

• Lejra

Maja går bort... det heter mammas äldsta golden tik!

Mitza var ju rätt okej! Mamma hade själv varit inne på mitzi men det låter som en liten mini hund av något slag....

• Dixans matte

Dixie är himla bra tycker jag..ha,ha.....Gå in och sök på hundnamn jag lovar det finns massor.

Det omöjliga tar bara lite längre tid.
  • prinsessa05

Zita, Isa, Azza,Micha,Zazza,Sol,Piska,Massi,Missori....

• Sunflower

Jag gillar Diva Kanske för att jag älskade den hunden, som fick somna in för en vecka sen.Gråter En snällare hund fanns inte!

Cassie är också fint tycker jag!

• Sweetangel78

Coin
    Caysie ( uttalas keysi)
    Mita
    Troja
    Lova
    Bimbo
    Inte många på M .. men lite andra

• Lejra

har ni några fler förslag?
    Mamma måste välja ett namn innan imorgon för då ska papprena in till Skk.

• Vargtass

Hon kan ju heta ett namn i stamtavlan men ni kan ju använda er av ett annat i vardagslivet..

Melkorka tycker jag är jättefint. Finns en historia bakom om en irlänsk prinsessa som togs till fånge av islänningar under sen vikingatid, tidig medeltid.

• wasani

missan! nä men det är ju svårt att tvångsbestämma sej så fort, fyll i det hon heter nu då o sen gör ni en ändring när hon vet vad hunden passar att heta

annars tips på hundnamn tiil en då...
    majken
    malla
    smilla
    minou
    maruchka(stavas dä så tro?)uttalas marosskka
    minna

• Bempa

Oooops, såg nu att du ville att namnet skulle börja på M

• mamyleine

Ajax tycker jag är coolt namn ^^,

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~