• Essica

Ipren gel?

Bipacksedel: Går över i modersmjölken, men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Ipren gel under amnin.

Hur hade ni gjort?
    Hade ni vågat använda den 1-2 gånger. Har fått början till ryggskott, oooo aj!

Har även trubbel med min handled och ska bli opererad efter avslutad amning. Men läkaren sa att trotts att det värker konstant så fcl jag ej använda någon smärtlindrande salva. Men det hade ju varit mer än tillfälligt bruk..

• Svar på tråden Ipren gel?
  • SaramedM

Ja det hade( och har jag...) jag, ipren ges ju vid amning så nog ska salvan vara ok.

• Amorella

Jag har tagit mycket Ipren mot tandvärk och ryggont nu när jag ammar. Jag har fått besked om att det går bra. Det är väl mer om man tar full dos tills vidare som det kanske inte är så bra, t.ex. reumatiker som tar hur många Ipren som helst varje dag. Gelen har jag inte testat, men jag kan inte tänka mig annat än att det är samma sak. Och Ipren rekommenderas ju vid mjölkstockning.

• SaramedM

Om du fortsatt är osäker så ring amningsmottagningen på det BB du födde på ( om det finns någon...) och fråga dom. Vanliga läkare har en bitvs mt dålig kunskap om amning och läkemedel.

Eller titta på www.janusinfo.se

• annalin

Jag tycker du ska använda (nästan) vad du vill...det är inte så himla mycket av sånt som övergår i mjölken som verkligen påverkar barnet! Det är - förståeligt nog - mest BB-personal som varnar om det, men jag brukar fråga läkare som skriver ut medicin till mig, och lita på dem!

Du kan ju inte amma om du har ont i ryggen!!
    Lycka till!

• Morrizz

När jag frågade på apoteket ang. ipren salvan sa dom bestämt att jag inte skulle använda den.

• SaramedM

Morrizz; det säger dom ju om allting höll jag på att säga! Jag tror att kunskapen allämnt är så dålig att de säger nej till det mesta.

Svar på tråden Ipren gel?