• Anonym

Ni som har erfarenhet av p-ring?

Har precis fått reda på att p-pillerna jag äter inte verkar fungera som de ska. Nu måste jag byta preventivmedel och p-piller kommer inte vara ett alternativ.

Fick lite information om p-ring (nuvaring)hos barnmorskan igår, men nu är frågan, vad får ni som använder betala för det och trivs ni med ringen?

Hellre p-ring än spiral för min del! Och det här verkar vara bästa alternativet.

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av p-ring?
  • Lilla Z

varför inte testa p-plåster??? Funkar bra för mig.....

• Elfan

Jag har NuvaRing och är jättenöjd! Kostar väl runt 300 kr för 3 st. Inte billigt kanske men smidigt och jag har haft turen att inte få några som helst biverkningar.

• Titti17

HAHAHA!!
    JAG HADE P-RINGAR OCH DE BLEV NÅGOR FEL SÅ ALICIA BLEV TILL DÅ, MÄRKTE INTE ATT JAG VA GRAVID FÖRREN JAG BÖRJADE SPY...

HAR ANVÄNT P-PLÅSTER OCH UNDER PLÅSTRET SÅ VAR HUDEN HELT LILA/BLÅ OCH SPRACK, OCH SÅ FICK JA INFEKTIONER I SÅREN EFTERÅT...

HAR HÖGTBLODTRYCK I FAMILJEN SÅ JAG FÅR IGENTLIGEN INTE ÄNVÄNDA ANNAT ÄN MINI-PILLER MEN DOM BLIR JAG AGGRESIV AV SÅ DE FANNS INTE MYCKE ALTERNATIV...

• Anonym (testa!)

Jag var var av olika anledningar tvungen att sluta med mina "vanliga" p-piller och istället börja använda mini-piller. Detta resulterade i att jag blödde mer eller mindre konstant i flera månader.

Till slut fick jag nog och provade p-ringen i stället. Första månaden hade jag lite småblödningar men sedan... För mig har den funkat perfekt. Mensen kommer på utsatt tid, jag blöder inte särskilt mycket och känner inte av den.

Tycker absolut att du ska testa!

• Anonym (fingerkort)

Funderat på det där med  p-ring... Hur långt in ska den sitta egentligen? Är orolig för att inte nå att sätt in, eller egentligen inte nå att få ut den igen. når tex inte in att känna livmodertappen...

Och måste man göra uppehåll en vecka?
    Det enda bra med minipillren var just att mensen (till en början) var totalt borta...

• Anonym (testa!)

Fingerkort-

Ringen sitter inte särskilt långt in alls. Du trycker liksom ihop den på mitten när du för in den, varpå den "vecklar ut sig" och du kan justera lite med fingret som du vill. Huvudsaken är ju att den inte känns.

Att ta ut den är inga problem alls, du hakar bara i den med fingret. Och tro mig- du når den hur korta fingrar du än har.

Sen kan du (liksom med vanliga piller) skjuta upp mensen men man bör alltid låta kroppen "vila" från hormonerna och göra sin grej liksom. Du kan ju inte skjuta upp mensen för all framtid med vanliga p-piller heller.

• Anonym

hej,
    jag ville bara lägga till att jag använder också p ring och det fungerar jätte bra..Är så nöjd med dom.Inga biverkningar och det är lätt att använda.
    Lite dyra dock men det klarar man..:)
    fungerar jätte bra...kan starkt rekomendera..

Svar på tråden Ni som har erfarenhet av p-ring?