40 graders feber och skällande hosta.. Falsk krupp??
min dotter vaknade tidigt i går morse med 38.4 i temp. Hon va relativt pigg hela dagen, men i gårkväll blev hon slö snabbt och när jag kollade tempen vid 18.30 så låg den på 39.4. Hon hade lite smått torrhosta i går eller skållande hosta, men inte så mycket. Hon somnade vid 19.30 och vaknade igen vid 23 med 40 grader i temp och sån hemsk väsande skällande hosta och hon grät och hade lite smått panik. Det hördes väl att andningen va ansträngd. Det blev bättre när hon suttit uppe en stund, men natten har varit jättestökig och hon håller på att kräkas när hon hostar till och börjar gråta så jag antar att det gör hemskt ont att hosta.
Hon får panodil var fjärde timme annars sticker tempen i väg direkt. Vi ska vara på VC vid 11 med henne.
Hon hade rs vid 5 månaders ålder och har sedan dess lätt för att bli igentäppt i luftrören sedan dess, men vi trodde det va borta nu då hon inte haft besvär på över 6 månader och det då konstaterades att det lät astmaaktigt från lungorna.
Hon är rejält slö. Hon bara ligger här i sängen bredvid, men andningen är lugn. Hon är annars ett riktigt yrväder.
Någon vars barn som haft falsk krupp som känner igen detta??