• lillalina

annorlunda tips om london mottages tacksamt!!

Hej allihopa!
    Jag och min pojkvän åker till London nästa vecka för att förlova oss och ha det allmänt mysigt. Skulle därför behöva lite tips på roliga och annorlunda och kanske romantiska saker som man kan hitta på. Restauranger, platser att besöka... vad som helst!! Har varit där tillsammans förut och sett allt som man SKA se, så det vill vi inte göra igen... Tips tack... ;)

/lilla lina

• Svar på tråden annorlunda tips om london mottages tacksamt!!
  • annca

Camden Locks har en marknadsplats som brukar vara rätt kul att skrota runt på. Inte så romantiskt, men värd ett besök.

Brooklands motorsport- och flygmuseum! Om man har intresset.

Spatsera på New Bond Street och fönstershoppa hos de *riktiga* juvelerarna...

Eller europas största leksaksvaruhus på Regents street, Hamleys. Där kan man få sin egen kustomiserade nalle...

(Och om man är lite äventyrlig på den fronten - London Fetish Fair den första söndagen i varje månad )

• extremlängtan

min absoluta favorit är St Johns Wood. En underbar promenad längs med en smal kanal där kanalbåtar möts och trängs, träd nära vattnet, man går på en brygga längs med i några km och kommer fram till Camden market. går förbi london zoo.

där skulle jag absolut vilja förlova mig en fin höstdag!!! det är som en dröm att gå där.

annars är det mysigt att börja promenaden i notting hill och gå upp till st johns wood och gå in mot stan... man kan även åka båttur på kanalen...

• Isolde

Senast jag var i London fick jag tips om Spitalfields. Vi hann aldrig dit, men om jag minns rätt ska det finnas intressanta restauranger och små affärer i området.

Det står alldeles stilla i huvudet nu, tyvärr. Det kanske dyker upp något mer senare!

• extremlängtan

maj72 vad för tips vill du ha? samma som TS?

• lillalina

Extremlängtan: det där med att förlova sig vid floden tål att tänkas på, lät ju riktigt mysigt ju... :)

Har också fått tips om Kew Gardens... någon som har varit där?!

/lilla lina

• maj72

jep, typ som TS!
    Bra hotell, restauranger, "annorlunda saker" som man kan göra där (inget som man hittar i de flesta guider) över en långhelg.
    Planerar en långhelg i november som en "sistamysresan bara vi två innan barnet kommer".

Tacksam för alla tips

• extremlängtan

vad avis jag blir på er som ska åka!!! jag har bott i london o verkligen storälskar stan. just att det finns saker för alla att göra. jag kunde med gott samvete bjuda över min pappa som annars hatar att resa för han vet att det bara blir timlånga shoppingrundor men jag visste att det finns så mkt annat att göra så han kunde vara lugn.

ska ut snart men jag ska fundera över lite annat o återkommer.

bara parkerna vid city är mysiga att gå i eller ha picknik i! tower bridge är också en favorit, tror de har restaurang i tornen så man kan ha en romantisk middag över themsen i solnedgången.

• Rabbit

Kew Gardens är fint! Fler tips: Hampstead, både parken (Hampstead Heath), att promenera omkring bland alla fina hus i området och shoppinggatan. Docklands (nya finanskvarteren) är också värt ett besök, speciellt om man är lite designintresserad. Jag gillar Greenwich också, museet vid meridianen är bra, och så finns det många trevliga små affärer och en marknad.

Ska fundera lite mera...

• Aiwendil

Vill bara säga att jag är MYCKET avis på er

Svar på tråden annorlunda tips om london mottages tacksamt!!