• Anonym (hemma)

Det är inte roligt vara mammaledig varje dag

Den som säger det är underbart vara mammaledig skulle jag vilja träffa.

Jag tycker det är en ständig, stress, press, hitta på saker, vara ute...klä på ..klä av..
    hinna med sig själv, laga mat, dricka kaffe.
    det är gråt, gnäll, hysteriska utbrott..

O visst det är även glada skratt, bus o mys däremellan men ibland känns det bara svart.

Mina barn är 3 månader och 2 år i februari.

Min teori är väl att jag varit hemma för länge, iomed att jag fick så tätt mellan barnen.
    Kan man bli utbränd?

• Svar på tråden Det är inte roligt vara mammaledig varje dag
  • rulltårtan

Ja, det är klart att man kan. Mår du dåligt så skall du prata med din läkare. Jag har en väninna som blev sjukskriven pga stress under sin mammaledighet. Tyvärr.

Andas djupt och försök att sänka ribban. Du är duktig!

• Miss USA

Kännar igen mig så väl i din beskrivning.
    Så känner jag mig ibland också. Tror också att jag varit hemme för länge nu, i två och ett halvt år nästan.

Tror du måste få lite egentid utan barnen, få vara dig själv och inte bara mamma.

• Arcoiris

jaa man kan bli utbränd!

Jag va hemma i 1 år med min son och kände bara på den tiden att jag träffade alldeles för lite vuxna människor, hade ingen fantasi som räckte till att hitta på ngt

och jag kunde inte föra ett normalt samtal med en vuxen!!! Behövde verkligen få komma igång och jobba igen!!!

• systernegativ

Utbränd vete fasiken, men jävligt less blir man ju emellanåt. Jag var hemma några månader för länge den här gången. Nästa gång ska jag vara hemma kortare och låta karln vara hemma mer.

• Anonym (hemma)

Tack, jag trodde jag va nästan ensam..
    Så illa är det ju inte att jag behöver prata med nån. men jag tror som rulltårtan att sänka ribban.

Men sen är ju oxå jag sån att jag måste ha ordning i hemmet, att barnens kläder ligger där de ska o annat för att det ska bli enkelt...
    ibland är det bara kaos!!
    båda ungarna gråter under påklädning o jag får jaga den stora,,man undrar om grannarna hör hur det låter.
    Man vill ju att de ska få frisk luft, men vad göra ute, var är barnen?? Sonen verkar så rastlös, som jag.
    På dagis förmodligen...

• Anonym (hemma)

o dessutom går det mycket pengar, o de satsat förståss på barnen i första hand..

o så den lilla föräldrapenningen som man har...
    dessutom har jag blivit fet..

• Anonym (hemma)

fler som mår som jag?

• Anonym (Downunder)

Känner igen mig precis i vad du skriver & lider av samma problem med mig själv & mina barn på 1 & 2½ år i feb...
    Ingen hit att få de så tätt särskilt inte när man är lite äldre som jag dessutom som känner att man inte hinner & orkar med dom så mycket de behöver. Har dessutom haft kolikbarn & det har ju inte gjort saken bättre med tanke på sömn & mat.

• Anonym (hemma)

Nu har jag haft tur, inga kolikbarn.
    men det är just nu tillväxtperiod hos minsta.
    den andre i värsta trotsen o vill inte..
    o har man inte talet så blir det mkt skrik hos honom.
    kan ju inte vara lätt för honom heller.

• Alisa

Känner igen mig så väl! Efter ett tags mammaledighet var jag inne och promenerade i stan varje dag, köpte kläder, fick dåligt samvete för det, gjorde samma sak dagen efter.... Uj uj.
    Nästa gång skall jag försöka att vara mer på öppen förskola, träffa några andra mammor och försöka lära känna dem bättre så man har någon annan som också är hemma att träffa när man blir för trött på hela grejen.
    Det var väldigt skönt att börja studera när sonen började på förskolan och jag fick vara en egen person! Ibland kändes det som om den tiden aldrig skulle komma, men det gör den. Håll ut!
    Kramar

Svar på tråden Det är inte roligt vara mammaledig varje dag