• sommarlek

Gick ni snittade på efterkontroll på mvc?

Hej, gjorde snitt den 4 september och allt gick jättebra! Återhämtade mig snabbt och inga komplikationer. Pratade med bm idag på mvc och hon menade att om allt känns bra behöver man inte gå på efterkontroll. Om man inte behövde prata om preventivmedel eller så....

Hur gjorde ni andra snittade?

• Svar på tråden Gick ni snittade på efterkontroll på mvc?
  • Starkast

Klart du ska gå på efterkontroll och se så allt är okej! (de gör tydligen allt för att spara pengar). Är du snittad ska en läkare på mvc också kolla att det läkt ordentligt osv. Ring och boka en tid.

• Tösen4

Håller med "jenny F". Klart att du skall på en efterkontroll. Jag skall på én kontroll i slutet av november. Gjorde mitt snitt den 29 sept. Sista gången jag var hos BM före snittet sa hon bara att det var lika bra att sätta upp en tid till en efterkontroll. Gjorde samma sak efter förra snittet också. På efterkontrollen brukar de också kolla blodtrycket, pratar lite kring snittet, barnet osv.

• helene306

8 veckor efter snitt var jag på efterkontroll som gjordes av läkare. Klart du oxå ska på efterkontroll!

F+H=D
  • Elli47

Nix, har inte varit på någon efterkontroll men eftersom man ändå är till bvc så kan man ju där ta upp ifall det är något. Hos oss är alltså bvc/mvc samma och det är samma personal!

• Tant Green

Jag var det. Hon kollade på såret eftersom det hade blivit infekterat, också fick jag recept på mini-piller.

• Snova

Jag var på kontroll men gjorde ingen vaginal undersökn vilket kanske var dumt såhär i efterhand. Kunde ju ha passat på även om det inte var ngt speciellt.

♥ Lovisa ♥
  • Snova

Vilken lyx för er som fick träffa en läkare! En gyn då eller? Blev jag inte erbjuden... Hade inga problem med snittet men ändå!

♥ Lovisa ♥
  • Tintomara

Jag gjorde det efter bägge mina snitt. Hon kollade att man kunde "knipa" och att allt såg bra ut.

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Gul13

Jag var på efterkontroll hos en gyn-läkare på smvc trots att jag inte hade några komplikationer just där, i underlivet eller magen menar jag. Mina komplikationer satt i bedövningen och andningen.

• fantasy

nej, jag har inte varit på efterkontroll vare sig efter snitt eller vaginal... såg ingen anledning till det då jag mådde hur bra som helst på nolltid efter båda förlossningar. Lägger mig inte och bresar frivilligt då inte

• olympia71

var tillbaka hos min läkare på spec mv och kollade. var nog ca 2 mån efter förlossning. som någon skrev tidigare så kollade han att livmodern var sjysst (dragit ihop sig ordentligt) och att knipningen funkade fortfarande. se'n pratde vi preventivmedel oxå förstås. tyckte det kändes skönt att göra en koll för säkerhets skull så man vet att allt är sjysst.

• JRo

Jag var på efterkontroll hos läkaren som snittade mig (självaste överläkaren på kvinnokliniken.) Kollade att livmodern dratt ihop sig och att jag kunde knipa.

• gravidanina

jag gjorde en efterkontroll nästan fem månader efter

Svar på tråden Gick ni snittade på efterkontroll på mvc?