• Korint

Hur länge använder man ett babygym?

När brukar man sluta använda babygymmet? Funderar på att skaffa ett, sonen är nu snart 8 veckor. Hur lång tid använder man det vanligtvis? Är det värt att skaffa ett?

• Svar på tråden Hur länge använder man ett babygym?
  • Axels och Annies mamma

Vi hade vårt tills Axel var 6-8 månader, han tyckte att det var roligt att ligga både på rygg och senare även på mage och greja

• missteddy

jag  bärjade använda min till sonen när han var 5-6 veckor och han änvänder det fortfarande är snart 8 månader

• MARIA99

Mira är galen i sitt! Hon är 3 1/2 månad. Så för oss var det då värt det =) Hon ligger där så nöjd & har nu börjat kunna ta på sakerna *kul*

• Edstrom

Min dotter är 5 månader (om 2 dagar) och hon gillar hennes babygym, det var en riktig bra invenstering..

• Elianova

Vi hade det fram tills dotterns började ställa sig upp mot det vid 7 månaders ålder (det välte lätt). Fram tills dess hade hon jätteroligt med det, mend det var nog som mest poppis när hon var mellan 2-4 månader.

• Jempa L

Vi använde även ett över skötbordet för att "distrahera" vid blöjbyten. Funkade bra ända tills hon kom på att man kunde ta tag med händerna i "benen" på babygymmet och hålla emot när man försökte lägga ner henne . Men då var hon nog runt 8 månader. Det står fortfarande kvar på golvet och hon kan krypa dit och rassla lite med det fortfarande. (Är 11 månader nu.)

Så, ja, jag tycker det är bra med babygym. Speciellt det de sålde ut i affären för 29:-

• Ragnar

Min son ville inte ligga på golvet förrän han blev 8 månader och började krypa. Därför var han aldrig intresserad av babygymmet, förrän nu när han är 16 månader. Tycker att det är jätte kul att bära runt på det och plocka av och på grejorna. Så användningstiden kan nog bli allt från 0 upp till över ett år beroende på barnet.

• cicci85

Tills han började krypa och resa sig!
    Du kommer nog inte att ångra dig om du klöper ett!

• kisens mamma

Lillen här tyckte bara det var kul med dinglande saker tills han kunde vända sig på mage (ca 3 mån). Nu har vi lekmatta istället för han ligger aldrig på rygg frivilligt nuförtiden!

Svar på tråden Hur länge använder man ett babygym?