Får man torra läppar av att vara gravid?
Kan inte minnas att jag hade det första gången men nu kan jag inte få ordning på dem... De är så torrra.
Kan inte minnas att jag hade det första gången men nu kan jag inte få ordning på dem... De är så torrra.
det har jag heller aldrig haft som jag har nu har massor av små sprickningar.
Man kan nog få allt när man är gravid!
Prova att smörja läpparna med honung när du går o lägger dig, det brukar funka om inte salvor gör det! om man kan låta bli att slicka i sig honungen förstås.
Fick torra läppar när jag väntade dottern och har fått torra läppar nu också denna graviditet, inte kul alls men jag använder lepsyl.
Jag har jättetorra läppar ibland....kan ju ha med grav å göra..
PRECIS det har jag också haft i flera veckor nu. Jag tror att det är ett tecken på att man har vätskebrist. Jag springer i alla fall mycket på toaletten och då förlorar man ju mycket vätska på det sättet och då kanske man måste fylla på extra också. Jag inbillar mig i alla fall att läpparna blir bättre om jag försöker bälja i mig mer vatten.
En graviditet kräver extra mycket vatten har BM sagt till mig. Alltså torde man dricka mer och gör man inte det får man ju torra läppar p g a vätskebrist.
Jag har väldigt svårt att tro att torra läppar beror på vätskebrist, det skulle nog visa sig som huvudvärk innan iså fall. Dessutom är det ju inte vatten som saknas när man är torr om läpparna, utan fett, alltså hudens eget skydd. Det har nog snarare med hormoner att göra!!
Just det här med torra läppar har en läkare sagt till mig när jag var på sjukhuset för något annat. Då sa han direkt att jag måste dricka mer med tanke på mina torra läppar, för det är ett tecken på just vätskebrist.
När jag väntade J var min läppar helt sprukna och man såg inte klok heller, likblek med sprukna läppar. Det var typ denna årstiden och jag var då i ca 3-5 mån, när det var som värst!
C
Ja, jag har också vääääldigt torra läppar nu när jag är gravid. Läpparna är helt spruckna!