• kompisen

Vart ska man bo i Uddevalla ?

Hej !

Jag och min familj kommer antagligen att flytta till Uddevalla nästa år eftersom min man fått jobb där. Jag känner inte till staden så mycket och undrar därför om det är någon av er som kan rekommendera bra bostadsområden för barnfamiljer. Vi har två barn på 1 och 3 år. Hur ser de ut med förskolor i de olika områdena ?

• Svar på tråden Vart ska man bo i Uddevalla ?
  • NK80

Kurveröd är klockrent område för barnfamiljer, sen har vi Kapelle, Bohusgården, Bleket
    Ja, dessa är de områden jag skulle kunna tänka mig att flytta till med min familj. Den första ska vi flytta till om 2 veckor

Mamma till Colin ♥
  • Elinore

vi bor i östra uddevalla..superbra område..(runt I 17) Mkt barnfamiljer där..sen så har vi ju kurveröd,fasseröd och områden runt torp.
    Välkommen till vår fina stad!!!

• NK80

Ja just det ja.. Herrestad och Kissleberg är inte dumma heller, dock är det bil som gäller in till stan som gäller. Uddevallahem ska bygga nytt vid Misteröd.

Mamma till Colin ♥
  • helhed

Det beror ju på om ni vill köpa hus eller bo i lägenhet också...

• kompisen

Tack för svaren. Håller just nu på att spana in var alla områden ligger på kartan.

Hehe: Vi har nog tänkt att vi ska bo i lägenhet. Vi gör det nu och trivs väldigt bra med det.

Hur är det med de områden ni nämnt ? Är det både hus och lägenheter där ?

• NK80

Lägenheter finns på Bleket, Bohusgården sen har Uddevallahem lägenheter på Kurveröd, man måste dock lägga en deposition på de lägenheterna.

Mamma till Colin ♥
  • helhed

Bohusgården är väl mest bostadsrätter NK80?? Min farmor har i alla fall enbostadsrätt där. Man borde dock kunna hitta vettiga lägenheter någonstans på söder (typ Kapelle och nedåt Göteborgsvägen) även om det inte är just Bohusgården. Det finns ganska många provata lägenhetsinnehavare med mindre hus i Uddevalla. Kolla kommunens hemsida, jag tror att de har en länk till alla.

Bleket, som NK80 skriver, är ju bra. Unneröd, Fjällvägen, Äsperöd skulle jag nog kunna tänka mig att bo på om jag skulle bo i lägenhet. Om ni vill bo lite utanför stan är ju Kurveröd jättefint.

• kompisen

Vad bra med alla tips ! Vi har tänkt att vi ska köpa en bostadsrättslägenhet. Jag tänkte höra med er om ni vet några bra fastighetsförmedlingar eller finns det någon bostadstidning där lägenheter som ska säljas visas. Här i Uppsala har vi "Bostadsguiden", kanske det finns något liknande i Uddevalla.

• helhed

Nej, det finns inte. Det är lokaltidningen, Bohusläningen, som du får kolla i i så fall.

Bostadsrätt är ju bra - då har ni mer urval och bättre områden! Hemnet.se är ett bra tips, men där antar jag att du redan är inne och kollar om ni letar lägenhet?

Svar på tråden Vart ska man bo i Uddevalla ?