• Nallemajatjejen

hur kraftiga vader har ni? Kommer ni i alla snygga stövlar?

Finns ju hur mycket snygga stövlar som hellst... Men jag kommer aldrig i dem med mina vader. En del är till och med för smala i anklarna.
    Hur är det för er? Jag tycker inte jag har så jättebreda vader... Mätte idag och fick det till 38 cm på bredaste stället.

• Svar på tråden hur kraftiga vader har ni? Kommer ni i alla snygga stövlar?
  • annca

Onej. Har alltid haft svårt att hitta stövlar jag kommer i. 42cm runt bredaste stället på vaden passar uppenbarligen inte ihop med 38-39 i fotstorlek enligt desigerna.

• Nallemajatjejen

Vist är det jobbigt? Fattar inte varför de inte kan ha "vida skaft" och "normala skaft" på dem... Bara för att man inte är fotomodellsmal så innebär ju inte det att man inte vill ha stövlar...

• Rusty

Vader är väldigt olika, det finns nån muskel där som vissa inte kan träna upp till nämnvärd storlek hur mycket de än försöker. Själv har jag för smala vader för alla stövlar. Jag får ju på mig dom såklart men det ser inte klokt ut när de fladdrar runt benen som värsta sjöstövlarna...

• flowergirl

kommer in i alla stövlar..

• tjoppaloppan

Jag brukar ha motsatt problem... att stövlarna glappar och inte ger något stöd.
    Trots att jag är en stor tjej har jag långa slanka ben och det går sällan att hitta stövlar på Wedins etc. Men Rizzo har stövlar för smala ben och höga fotvalv! Toppen!

Annars såg jag förra hösten att vissa lite dyrare märken har tre vadstorlekar! Det är ju jättebra! Då finns det ju för alla.

• AnnaKlara

Nallemajatjejen, det finns INTE många stövlar för de som är fotomodellssmala...alla stövlar jag provar sitter som gummistövlar, värsta glipan hela vägen runt.

• plupptrollet

Jag har oxå 42 cm runt vaden ....var och provade stövlar igår....köpte inga. Tråkigt eftersom det är mycket stövlar nu.

• penapöna

Kommar absolut inte i alla snygga stövlar. Kan inte ha några knähöga stövlar. Men ibland har jag tur och hittar lite längre stövlar jag kan ha och köper då dem genast. Mina vader är runt 45 cm på bredaste stället. Jag är dessutom sjuk i benen och skor och strumpor kan inte sitta åt någonstans utan att jag får jätteont. Mina vader är t o m för breda för apotekets stödstrumpor.

• Tin o Trolls mamma

Mina vader är 45 cm på bredaste stället. (Vältränade muskler där! )

Kommer inte i de stövlar jag vill ha i alla fall..

Ekorren.

• Rusty

Tips till spinkvadisar: Skomakaren kan sy in stövelskaft. Det blir billigare om de är ofodrade såklart men fodrade går också om man vill tillräckligt mycket...

Svar på tråden hur kraftiga vader har ni? Kommer ni i alla snygga stövlar?